Znaleziono 1181 wyników

autor: elmontjs
śr sie 16, 2017 12:41
Forum: Pomiary elektryczne
Temat: Pomiary w pojazdach służby zdrowia
Odpowiedzi: 4
Odsłony: 319

Re: Pomiary w pojazdach służby zdrowia

Myślę , że w tym wypadku do urządzeń medycznych zainstalowanych na pokładzie karetki ma zastosowanie norma wymieniona przez kol. Stanca, ale do części instalacji 230/400V odesłałbym do normy: PN-IEC 60364-7-717 z 2004r. ; nowsza PN HD 60364-7-717 z 2006 - niestety wersja angielskojęzyczna. Zakres te...
pn sie 14, 2017 20:41
Forum: Nie jestem elektrykiem, proszę o poradę
Temat: Wyłącznik różnicowoprądowy z członem nadprądowym
Odpowiedzi: 11
Odsłony: 446

Re: Wyłącznik różnicowoprądowy z członem nadprądowym

A moim skromnym zdaniem, zabezpieczenie jest przeciążeniowe (przetężeniowe), a nie zwarciowe. I słusznie "lecą" wszystkie możliwe zabezpieczenia w przypadku zwarcia - przynajmniej następuje skuteczne wyłączenie obwodu spod napięcia. Czasami samoczynne, a czasami szybkie.... ...użyję ulubi...
pn lip 24, 2017 21:11
Forum: Normy, przepisy, prawo
Temat: Nie każdy ochronnik chroni
Odpowiedzi: 158
Odsłony: 25755

Re: Nie każdy ochronnik chroni

Polska Izba Ubezpieczycieli nie kryje tego opracowania, każdy powinien się z nim zapoznać Kolega się tym interesuje, złapał wątek i jest w temacie (przy tym my) , ale przeciętny polski elektryk , jeżeli już uzupełnia swoją wiedzę to nie ze stron PIU. Ciekaw jestem , czy pójdą jakieś oficjalne infor...
pn lip 24, 2017 9:51
Temat: Nie każdy ochronnik chroni
Odpowiedzi: 158
Odsłony: 25755

Re: Nie każdy ochronnik chroni

Słyszałem o przypadku, ... - w efekcie ubezpieczenia nie wypłacili Kol. Stanca buduje dramaturgię na plotkach ;) A ja zadam jeszcze raz pytanie , bo nagonka jest widzę na projektantów i wykonawców: Na podsumowanie pytanie retoryczne : gdzie odpowiedzialność producentów ochronników deklarujących zgo...
sob lip 22, 2017 13:29
Temat: Schemat - czy jest wymagany w protokole z pomiarów
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 4610