wtorek, 12, kwiecień 2016 13:30

Europejska fabryka Tesli powstanie w nieczynnej elektrowni atomowej?

Napisał Press Room
Rate this item
(0 głosów)

Francuski rząd chce przekonać Elona Muska, właściciela Tesli, aby swoją kolejną fabrykę ulokował we Francji, na terenie zamykanej elektrowni jądrowej. Musk szuka lokalizacji pod nową inwestycję na Starym Kontynencie i nie wyklucza wykorzystania do tego celu terenu byłej elektrowni jądrowej

Jak podaje francuski dziennik Le Figaro, francuska minister ekologii i energii Ségolène Royal zaproponowała Elonowi Musk przeznaczenie terenu po zamykanej elektrowni jądrowej we francuskim Fessenheim, w Alzacji Obecnie najstarsza francuska elektrownia jądrowa jest miejscem pracy ok. 2 tys. pracowników, a jej zamknięcie może spowodować duży wzrost bezrobocia w regionie Fessenheim.

Elon Musk oficjalnie przyznawał, że w najbliższych latach chce wybudować fabrykę w Europie. W wywiadzie dla portalu Automobile Propre padła po raz pierwszy informacja o tym, że lokalizacją może być Alzacja. Musk zaznaczał, że są to spekulacje, ale rozwiązanie byłoby kompromisowe - fabryka znajdowałaby się w połowie we Francji, a w połowie w Niemczech.

Tesla może szukać zwiększenia potencjału produkcji zwłaszcza w perspektywie wprowadzania na rynek najbardziej „europejskiego” ze swoich modeli – Modelu 3 – najtańszego, będącego w zasięgu większej grupy potencjalnych odbiorców niż w przypadku bardziej ekskluzywnego Modelu S czy Modelu X. W Europie Tesla posiada już zakład – w holenderskim Tilburgu, gdzie składa z przywiezionych z USA części samochody serii Model S i Model X.

Obecnie zdolności produkcyjne Tesli to około 50 tys. samochodów rocznie. Wcześniej Elon Musk zapewniał natomiast, że jego firma do 2020 r. będzie produkować około 500 tys. elektryków. W ostatnich tygodniach potrzebę zwiększenia potencjału produkcyjnego uwidoczniła chociażby ogromna liczba rezerwacji na Model 3.

Urzędnicy z Alzacji jeszcze w tym miesiącu chcą spotkać z zespołem Tesli, aby przekonać kalifornijską firmę do otwarcia fabryki w Europie.

Socjalistyczny rząd Hollande’a jest entuzjastycznie nastawiony do wspierania produkcji samochodów na prąd. Każdy Francuz, który decyduje się na kupno elektrycznego auta, dostaje specjalne subwencje z rządowego budżetu - nawet do 10 tys. euro. Taka polityka skutkuje tym, że Francja jest liderem w UE, jeśli chodzi o sprzedaż pojazdów z napędem elektrycznym.

źródło: komputerswat.pl
foto: mytesla.com.pl

Last modified on wtorek, 12, kwiecień 2016 14:32
Nie masz u nas konta? Zarejestruj się!

Logowanie