Fabryka będzie mogła w skali roku wyprodukować 10 tysięcy pojazdów. Zakłady tego typu są tanie w eksploatacji i zbudowane w systemie modułowym. Wymaganą technologię drukowania zapewnia amerykańska firma Divergent 3D, która posiada 27% udziałów w WE Solutions.
Przed wprowadzeniem do użytku drukowanych samochodów, elementy wykonane w technologii 3D muszą przejść różne testy wytrzymałościowe, które będą trwały do 2019 roku.
Chiny są największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie. W ubiegłym roku w tym państwie wyprodukowano ponad połowę sprzedanych na świecie samochodów elektrycznych. Oczekuje się, że do 2025 roku Chiny obejmą 53% światowego rynku elektryków. W samym 2017 roku sprzedano 724 tysiące samochodów elektrycznych w tym państwie.
We Solutions nie jest jedyną firmą na świecie planującą produkcję drukowanych samochodów w Chinach. W marcu bieżącego roku start-up X Electric Vehicle (XEV) ogłosił plany wydrukowania pojazdu do połowy 2019 roku. Oczekuje się, że model LSEV będzie kosztował 60 tysięcy juanów. Maksymalna prędkość pojazdu będzie wynosiła 70 km/h, na jednym ładowaniu elektryk przejedzie 150 km.
foto: spidersweb.pl