Kierowcy trójkołowców doceniają, że e-riksze są cichsze, szybsze, czystsze i tańsze w utrzymaniu niż tradycyjne riksze z silnikami spalinowymi. Są również mniej uciążliwe niż ryksze rowerowe. Dzięki większej liczbie przejażdżek w ciągu jednego dnia, e-riksze są po prostu bardziej intratne.
- To jest transformacyjna rewolucja, na którą patrzymy - powiedział Goldie Srivastava, dyrektor generalny i współzałożyciel SmartE, aplikacji w stylu Uber, w której zarejestrowanych jest ponad 800 e-rikszy jeżdżących tylko wokół New Delhi.
Wzrost popularności e-riksz może mieć pozytywny wpływ dla czystości powietrza w Indiach. Warto przypomnieć, że według Światowej Organizacji Zdrowia w tym kraju znajduje się 10 najbardziej zanieczyszczonych miast na świecie.
Flota elektrycznych rikszy w Indiach przekracza całkowitą liczbę pojazdów elektrycznych sprzedanych od 2011 roku w Chinach, które stosują subwencje na zakup tego typu pojazdów.
Pojazdy trójkołowe stanowią na świecie rynek o wartości 1,5 miliarda dolarów