środa, 24, kwiecień 2019 10:57

Samochody z silnikiem elektrycznym niekoniecznie są bardziej ekologiczne niż z silnikiem Diesla

Napisał Press Room
Rate this item
(1 Głos)

Według badań niemieckich naukowców pojazdy elektryczne w Niemczech zapewniają więcej emisji CO2 niż silniki Diesla. Podobnie sytuacja ma się w Polsce. Niemieccy badacze kwestionują fakt, że urzędnicy europejscy postrzegają pojazdy elektryczne jako pojazdy o zerowej emisji

Aby właściwie określić, czy faktycznie emisja zanieczyszczeń z samochodów elektrycznych jest niższa niż samochodów z silnikiem Diesla należy się zorientować, co stanowi główny surowiec produkcji prądu w kraju. W Polsce prąd w 77% wytwarzany jest z węgla brunatnego i kamiennego. W Niemczech jest to już 46%. Kolejnym aspektem, który należy uwzględnić są emisje CO2 związane z produkcją samochodu i samej baterii.

Niemieccy naukowcy zbadali, że wyprodukowanie samochodu elektrycznego oznacza od 11% do 28% większą emisję dwutlenku węgla niż wyprodukowanie całego samochodu spalinowego! Aby usunąć ślad węglowy, który powstaje podczas produkcji potrzeba 10 lat eksploatacji i przejechania ponad 150 tys. km autem na prąd.

Z podsumowania wszystkich tych czynników wynika, że każdy samochód elektryczny emituje od 156 do 180 gramów CO2 na kilometr i jest to znacznie więcej niż porównywalny pojazd z silnikiem diesla. Zatem łatwo zauważyć, że w Polsce te wartości będą jeszcze wyższe, a końcowy wynik znacznie inny od oczekiwanego.

Niemieccy badacze kwestionują zatem fakt, że urzędnicy europejscy postrzegają pojazdy elektryczne jako pojazdy o zerowej emisji. Zauważono ponadto, że cel UE wynoszący 59 gramów CO2 na km do 2030 r. odpowiada „technicznie nierealnemu” zużyciu 2,2 litra oleju napędowego lub 2,6 litra gazu na 100 km.

Te nowe ograniczenia zmuszają niemieckich i innych europejskich producentów samochodów do masowego przestawiania się na pojazdy elektryczne. Niemieccy naukowcy uważają natomiast, że lepiej byłoby wybrać silniki na metan, którego emisje są o jedną trzecią mniejsze niż w silnikach wysokoprężnych.

źródło: grobenergia.pl, Brusseltimes

Last modified on środa, 24, kwiecień 2019 11:05
Nie masz u nas konta? Zarejestruj się!

Logowanie