Jazdy testowe najnowszego tramwaju produkcji Stadler odbyły się jeszcze w styczniu, tramwaj wyjeżdżał na ulice Krakowa nocą.
Jest to pierwszy z pięćdziesięciu nowoczesnych pojazdów, które które trafią do Krakowa. Dostawy tramwajów mają zakończyć się w 2020 roku. Każdy z tramwajów zmieści 227 podróżnych, w tym 80 na miejscach siedzących.
Jedną z innowacji opracowanych przez Medcom dla tego pojazdu jest wysoce wydajny układ pracy z baterii, dzięki któremu tramwaje będą mogły przejechać nawet 3 km bez zasilania z trakcji. Na początek baterie zostaną zamontowane na dwóch pojazdach, ale pozostałe będą przystosowane do doposażenia ich w przyszłości. Dzięki jeździe z baterii, możliwe będzie użytkowanie części krakowskich tras bez konieczności rozciągania sieci trakcyjnej, która tym samym nie naruszy krajobrazu Starego Miasta.
– Pierwsze pokładowe zasobniki energii opracowaliśmy w 2014 roku dla Siemensa, który dzięki temu rozwiązaniu przejechał aż 24 km bez zasilania z trakcji i tym samym pobił rekord Guinnessa dla najdłuższego przejazdu tramwaju zasilanego wyłącznie z baterii. To, co kiedyś było dla nas sporym wyzwaniem i ważnym eksperymentem, dzisiaj wprowadzamy do seryjnej produkcji w polskich tramwajach – mówi Paweł Choduń z firmy Medcom.
Każdy z tramwajów wyposażony zostanie również w system rekuperacji energii E -recycler produkcji Medcom, który pozwoli na ponowne wykorzystanie energii wytworzonej podczas hamowania pojazdu. W Polsce w E-recycler wyposażone są m.in. trolejbusy w Gdyni oraz tramwaje w Gdańsku.
źródło: transport-publiczny.pl