instalacja odgromowa hali namiotowej

Elektryk myli się dwa razy, po raz pierwszy pomylił się podczas wyboru zawodu :) W tym miejscu prezentujemy przykłady, z którymi warto się zapoznać ale zdecydowanie nie polecamy naśladować.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
kgalazka
Czytelnik
Czytelnik

instalacja odgromowa hali namiotowej

Post autor: kgalazka » śr paź 14, 2009 22:12

Mam pytanie do Kolegów.
Jak powinna być wykonana instalacja odgromowa w hali namiotowej o wymiarach 15mx15mx8m. Szkielet hali stanowią stanowią słupy żelbetonowe. Pokrycie ścian i dachu stanowi plandeka. Hala namiotowa służyć będzie jako magazyn środków ochrony roślin.
Biorę pod uwagę dwa rozwiązanie:
rozwiązanie nr 1
wykonanie instalacji odgromowej za pomocą masztów wysokich
rozwiązanie nr 2
wykorzystać istniejące elementy hali namiotowej do wykonania instalacji odgromowej
- uziom - elementy stóp fundamentowych poszczególnych słupów połączone ze sobą za pomocą bednarki FzZn 30x4mm
- przewody odprowadzające- konstrukcje stalowe hali, słupy żelbetonowe
I tutaj mam problem czy mogę wykorzystać elementy konstrukcyjne dachu jako zwód do bezpośredniego przyjmowania prądów piorunowych

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Profesjonalny wskaźnik w super cenie

mar_cik
Rozmówca
Rozmówca

Re: instalacja odgromowa hali namiotowej

Post autor: mar_cik » pt paź 16, 2009 17:51

Zanim wykorzystasz konstrukcję myślę że musisz ustalić dwie sprawy. Obydwie zresztą związane z palnością. Jakie własności będzie miała plandeka (niepalna, trudnozapalna, samogasnąca, nierozprzestrzeniająca płomienia itd)? I co kryje się pod nazwą "środki ochrony roślin"?