Nie podłączone przewody w rozdzielni - co z nimi robimy ??

Elektryk myli się dwa razy, po raz pierwszy pomylił się podczas wyboru zawodu :) W tym miejscu prezentujemy przykłady, z którymi warto się zapoznać ale zdecydowanie nie polecamy naśladować.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
Torkam
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Nie podłączone przewody w rozdzielni - co z nimi robimy ??

Post autor: Torkam » śr lis 16, 2016 0:28

Ciekawość zachęciła mnie do zadania pytania ...

Co robimy z nie podłączonymi przewodami w rozdzielni elektrycznej ?? (mamy 5x1,5, a wykorzystujemy 4x1,5 co robimy z tym 5 przewodem ??)
Inna opcja to odłączyliśmy z oby stron 5x1,5mm2 i co z nim robimy dalej ??

Jak każdy z Nas mam swoją teorię i swoją praktykę ... czy jest słuszna i zasadna to w dużej mierze część osobista, chyba że przekraczamy barierę wykonania zgodnie ze sztuką, normami i bezpieczeństwem.
Kłótnia z debilem jest jak zapasy ze świnią w błocie!
Po jakimś czasie dostrzegasz, że świni się to podoba ....

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

luka2nd
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Re: Nie podłączone przewody w rozdzielni - co z nimi robimy ??

Post autor: luka2nd » śr lis 16, 2016 11:49

Ja układam tak, żeby nie przeszkadzały i żeby było wiadomo, z którego przewodu pochodzą. Obcinanie nie wchodzi w grę, kiedyś ta dodatkowa żyła może uratować sytuację :-)

electrics
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: electrics » śr lis 16, 2016 13:34

Ja wpoiłem sobie dawno temu, od starszych elektryków zasadę, że,, uciąć zawsze zdazysz" i tego uczę teraz młodych. Dobrą praktyką jest opisanie w rozdzielnicy tych nieczynnych przewodów, bo pamięć ludzka jest zawodna.

Torkam
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Post autor: Torkam » śr lis 16, 2016 22:25