SZR

Elektryk myli się dwa razy, po raz pierwszy pomylił się podczas wyboru zawodu :) W tym miejscu prezentujemy przykłady, z którymi warto się zapoznać ale zdecydowanie nie polecamy naśladować.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
Mirek

SZR

Post autor: Mirek » pt maja 23, 2003 20:23

otrzymałem ostatnio zlecenie na montaż automatyki SZR po stronie niskiego napięcia. klient posiada dwa liczniki energii elektrycznej i dwa przyłącza z róznych stacji transformatorowych. jeden układ pomiarowy pracuje jako zasilanie podstawowe , drugi jako rezerwa. klient życzy sobie aby oba układy pracowały jednocześnie i moc zamówiona była równomiernie rozłożona na dwa układy. ZE życzy sobie aby styczniki SZR posiadały blokadę mechaniczną. i słusznie. ale żądają jeszcze instrukcji obsługi SZR uzgodnionej w ZE a najlepiej jeszcze napisanej przez ich pracownika. oczywiscie za pieniądze i bez rachunku. czy ktoś może spotkał się z tym problemem?

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

stach

Re: SZR

Post autor: stach » pt maja 23, 2003 22:12

Myślę że kolega nie bardzo wie co to jest SZR, a reszta to bajka.
pozdrowka

Bogus

Post autor: Bogus » pn maja 26, 2003 11:40

Schemat SZR-u i zainstalowane blokady uniemozliwiajace wzajemne polaczenie dwoch zasilan winien byc uzgodniony w ZE. I to wszystko.Przeciez tu nie chodzi o agregat dajacy n.p mozliwosc podania zwrotnie napiecia do sieci ZE co wymaga specjalnej instrukcj.Panie Stachu wiecej krytycznej samooceny i mniej zlosliwosci dla innych. Pytanie Pana Mirka jest jak najbardziej zasadne.

stach

Post autor: stach » pn maja 26, 2003 15:49

Panie Bogus proszę zwrócić uwagę na zdanie z tekstu kol. Mirka
>klient życzy sobie aby oba układy pracowały jednocześnie i >moc zamówiona była równomiernie rozłożona na dwa układy.