Elektrownie słoneczne i wiatrowe do 100 kW

Dyskusje o źródłach wytwarzających energię elektryczną poprzez przetwarzanie energii wiatru, promieniowania słonecznego, geotermalnej, fal, prądów i pływów morskich, spadku rzek oraz energię pozyskiwaną z biomasy, biogazu itp.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
piotrp
Rozmówca
Rozmówca

Elektrownie słoneczne i wiatrowe do 100 kW

Post autor: piotrp » ndz maja 05, 2013 9:55

Witam
Czy któryś z kolegów posiada, czy może otrzymać dane odnośnie produkcji energii elektrycznej z elektrowni słonecznych oraz turbin wiatrowych.

Interesują mnie elektrownie o mocy do 100 kW (przyłączone do sieci 15kV), oraz na domki jednorodzinne o mocach 10 do 20kW (przyłączone do sieci 0,4kV).
Przedstawiane dane przez sprzedawców tych elektrowni są jak dla mnie przewymiarowane, ale być może się mylę.

Oto przykład:
Elektrownia słoneczna 10kW (10080Wp) ma rocznie wyprodukować 9 850 kWh energii ?! Co powiedzmy przy obecnej cenie za kWh 0,62 zł daje nam „uzysk” 6 107 zł. Cena zakupu takiego kompletu to ok. 45 tyś. co daje „zwrot” na poziomie 7 lat.

Moje obliczenia są takie:
Moc paneli 10 kWp x sprawność 15% = 1,5 kW x 1579 godzin „świecenia słońca” w roku = 2 368,5 kWh i jest cztero krotnie mniejsze niż podane przez producenta, a zatem i zwrot jest po 30 latach.
Pozdrawiam Piotrek

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

Prorektor
Rozmówca
Rozmówca

Re: Elektrownie słoneczne i wiatrowe do 100 kW

Post autor: Prorektor » pn maja 06, 2013 22:38

Witam.
piotrp pisze:
Oto przykład:
Elektrownia słoneczna 10kW (10080Wp) ma rocznie wyprodukować 9 850 kWh energii ?! Co powiedzmy przy obecnej cenie za kWh 0,62 zł daje nam „uzysk” 6 107 zł. Cena zakupu takiego kompletu to ok. 45 tyś. co daje „zwrot” na poziomie 7 lat.