Nowe źródło niewykorzystanej energii

Dyskusje o źródłach wytwarzających energię elektryczną poprzez przetwarzanie energii wiatru, promieniowania słonecznego, geotermalnej, fal, prądów i pływów morskich, spadku rzek oraz energię pozyskiwaną z biomasy, biogazu itp.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
wnukkonstynopolitanczyka
Rozmówca
Rozmówca

Nowe źródło niewykorzystanej energii

Post autor: wnukkonstynopolitanczyka » sob sie 23, 2014 22:50

Tym źródłem jest istniejące od dawna a dotychczas niewykorzystane i marnowane. Jest nim energia zużywania podczas zwykłego chodzenia. Należy zauważyć, że idący człowiek podczas każdego stąpnięcia wyzwala energię kinetyczną równoważną ciężarowi własnego ciała, a tym samym przepływie tylu litrów wody w elektrowni wodnej naciskającej na łopaty turbiny. Więc nie trudno policzyć jak potężna energia jest marnowana. Pomysł więc kieruję do konstruktorów obuwia, w którym w podwójnej podeszwie można zamontować prądniczkę z przekładnią zamieniającą ruch posuwisto zwrotny na obrotowy. Wiadomo, że urządzenia mechaniczne mają wagę wprost proporcjonalną do przetwarzanej mocy, więc część tej energii kinetycznej została by zużyta na dźwiganie tego mechanizmu. Ale uważam za racjonalne zasilanie tą energią kinetyczną idącego człowieka, odbiornika radiowego i telefonu. Co koledzy o tym sądzą. Biorąc pod uwagę, że praca elektryka jest pracą przy energii i jej przetwarzaniu, to uważam, że nam najłatwiej zauważyć nowe możliwości wykorzystania energii odnawialnej.

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

krsz
Rozmówca
Rozmówca

Re: Nowe źródło niewykorzystanej energii

Post autor: krsz » czw paź 09, 2014 13:40