Moc bierna pojemnościowa

Forum porusza kwestie związane z zachowaniem jakości oraz problemy eksploatacyjne przy złej jakości energii elektrycznej.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem. "Grupa Elektrycy"Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
elmontjs
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Moc bierna pojemnościowa

Post autor: elmontjs » wt mar 04, 2014 18:36

witam kolegów
spotkałem się aktualnie z dośc niecodziennym zjawiskiem : moc bierna pojemnościowa (dodam w dużym biurowcu). Czy ktoryś z kolegów przerabiał ten temat? Czy zwykłe regulatory stosowane w bateriach kondensatorów poradzą sobie z "baterią dławików"?
Człowiek uczy się całe życie i ...

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Solidne mierniki w najlepszej cenie

Awatar użytkownika
e-sparks
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Re: moc bierna pojemnościowa

Post autor: e-sparks » wt mar 04, 2014 20:25

elmontjs pisze:moc bierna pojemnościowa (dodam w dużym biurowcu). Czy ktoryś z kolegów przerabiał ten temat?
Nic niezwykłego, rozległa sieć, kilometry przewodów pod napięciem a bez obciążenia, do tego stare lampy jarzeniowe z kondensatorami w środku oraz zasilacze komputerowe, nawet w stanie stand-by, zasilacze UPS; wszystko to składa się na generowanie mocy biernej pojemnościowej.
elmontjs pisze:Czy zwykłe regulatory stosowane w bateriach kondensatorów poradzą sobie z "baterią dławików"?
Na przykład MRM-12 tak.
Pozdrawiam, Wiesław

Simcode
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Post autor: Simcode » wt mar 04, 2014 20:58

Ciekawe czy przy dużej asymetrii obciążeniowej regulator zda egzamin.

Awatar użytkownika
bezpiecznik123
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany

Post autor: bezpiecznik123 » wt mar 04, 2014 21:44