Zakłócenia na monitorze LCD spowodowane połączeniem PE do N

Forum porusza kwestie związane z zachowaniem jakości oraz problemy eksploatacyjne przy złej jakości energii elektrycznej.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem. "Grupa Elektrycy"Forum Nie jestem elektrykiem
Zablokowany
Grossus

Zakłócenia na monitorze LCD spowodowane połączeniem PE do N

Post autor: Grossus » pt cze 14, 2013 8:57

Witam,

Problem polega na tym, że na monitorze LCD pojawiają się zakłócenia. Widoczne są szczególnie gdy wyświetlane są szare, ciemne kolory.

Mieszkanie w wysokim 11 piętrowym bloku. Instalacja w bloku i mieszkaniu TN-C, instalacja dwuprzewodowa. Niektóre gniazda mają bolec ochronny inne nie, miszmasz totalny. W miejscu gdzie stoi komputer było gniazdo bez bolca. Jako, że komputer oraz monitor mają wtyczki typowo przystosowane do gniazda z bolcem wymieniłem gniazdo. Podłączyłem PEN do PE oraz N. O ile wcześniej były delikatne zakłócenia, o tyle teraz nasiliły się. Co może być tego przyczyną? Z powrotem stosować gniazdo bez bolca?

Pozdrawiam

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Solidne mierniki w najlepszej cenie

Awatar użytkownika
elektronb
Ekspert
Ekspert

Re: Zakłócenia na monitorze LCD spowodowane połączeniem PE do N

Post autor: elektronb » pt cze 14, 2013 20:04

Grossus pisze:Mieszkanie w wysokim 11 piętrowym bloku. Instalacja w bloku i mieszkaniu TN-C, instalacja dwuprzewodowa.
Co wskazuje na to, że jest to układ sieci TN-C ?

Awatar użytkownika
piotrp
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: piotrp » sob cze 15, 2013 11:44

Teraz masz zerowanie, a nie TN. Co do zakłóceń to raczej wątpię żeby to była wina zasilania, raczej monitor pada.
Pozdrawiam Piotrek

Grossus

Post autor: Grossus » sob cze 15, 2013 22:14