Zakłócenia na monitorze LCD spowodowane połączeniem PE do N
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem. "Grupa Elektrycy"Forum Nie jestem elektrykiem
Zakłócenia na monitorze LCD spowodowane połączeniem PE do N
Problem polega na tym, że na monitorze LCD pojawiają się zakłócenia. Widoczne są szczególnie gdy wyświetlane są szare, ciemne kolory.
Mieszkanie w wysokim 11 piętrowym bloku. Instalacja w bloku i mieszkaniu TN-C, instalacja dwuprzewodowa. Niektóre gniazda mają bolec ochronny inne nie, miszmasz totalny. W miejscu gdzie stoi komputer było gniazdo bez bolca. Jako, że komputer oraz monitor mają wtyczki typowo przystosowane do gniazda z bolcem wymieniłem gniazdo. Podłączyłem PEN do PE oraz N. O ile wcześniej były delikatne zakłócenia, o tyle teraz nasiliły się. Co może być tego przyczyną? Z powrotem stosować gniazdo bez bolca?
Pozdrawiam
Re: Zakłócenia na monitorze LCD spowodowane połączeniem PE do N
Co wskazuje na to, że jest to układ sieci TN-C ?Grossus pisze:Mieszkanie w wysokim 11 piętrowym bloku. Instalacja w bloku i mieszkaniu TN-C, instalacja dwuprzewodowa.
Co ciekawe, to gdy PEN nie jest podłączony do bolca w gniazdku, to zakłócenia są mniejsze.
elektronb pisze:Co wskazuje na to, że jest to układ sieci TN-C ?Grossus pisze:Mieszkanie w wysokim 11 piętrowym bloku. Instalacja w bloku i mieszkaniu TN-C, instalacja dwuprzewodowa.
Ja i inni zakładamy, że to nie jest TN-C i co Ty na to?Grossus pisze:Fakt, nie mam pojęcia jaki jest typ sieci w bloku. Zakładam, że blok wybudowany za Gierka ma TN-C, bo nie ma osobnego przewodu PE oraz brak wyłącznika różnicowopradowego w rozdzielnicy mieszkaniowej.
(...)
Elektryk ma mieć pewność a nie zakładać swoje założenia. Koledzy Ci tłumaczą, a Ty swoje.
Jesteś elektrykiem czy nie?
STANCA
J. W. von Goethe