Czy mogę poczekać na rozdzielnie PEN przez wspólnotę?

Jeżeli nie jesteś elektrykiem zadaj pytanie tutaj. Dyskusja na innych forach wymaga odpowiedniego przygotowania zawodowego.
Regulamin forum
Jeżeli nie jesteś elektrykiem zadaj pytanie tutaj. Dyskusja na innych forach wymaga odpowiedniego przygotowania zawodowego. Zalecenie aby wezwać Elektryka z uprawnieniami zawsze wynika z troski o Twoje bezpieczeństwo. Jeżeli nie rozumiesz tego co robisz - nie ryzykuj życia!
lunatyko
Czytelnik
Czytelnik

Post autor: lunatyko » czw gru 26, 2019 19:29

Witam ludzi z potencjałem.

Przeczytałem wszystkie znalezione wpisy w temacie o którego rozjaśnienie poniżej proszę, jednak ponieważ nie jestem elektrykiem proszę o potwierdzenie czy dobrze rozumuję.

Planuję wymianę instalacji na 3 żyły w mieszkaniu na 10 pietrze w bloku z wielkiej płyty z 1982 r. Niestety z licznika na klatce schodowej do mieszkania mam doprowadzony wyłącznie kabel Cu 2 × 2,5 mm2.

1. Zakładam, że moje kable to L i PEN. Rozdzielnie PEN na PE i N nie zostało jeszcze przeprowadzone na częściach wspólnych (klatka), gdyż nie mam go doprowadzonego do mieszkania. Tyma samym układ w całym bloku to TN-C.
2. Rozdzielnie PEN na PE i N nie jest możliwe w mieszkaniu, ze względu na mały przekrój przewodów dochodzących do mieszkania oraz trudność z uziemieniem wydzielanego PE. Jest to możliwe przed licznikiem, jeśli przekrój PEN wynosi minimum Cu 10mm2/ Al 16 mm2.
3. Rozdzielnie PEN na PE i N nie jest prawnie konieczne. Wiem, że w najbliższych latach zrobi to wspólnota więc poczekam.
4. W rozdzielnicy w mieszkaniu po wymianie instalacji zamontuję różnicówkę (do czasu wymiany instalacji przez wspólnotę będzie służyła jako rozłącznik izolacyjny). Za różnicówką umieszczę wyłączniki nadprądowe dla poszczególnych obwodów. Wszystkie przewody N oraz PE z obwodów nowej instalacji połączę z przewodem PEN przechodzącym przez róznicówkę.

Czy takie rozwiązanie jest zgodnie z prawem ?

Pozdrawiam