Szyna PE i N w złączu pomiarowym ZK1e-1P

Jeżeli nie jesteś elektrykiem zadaj pytanie tutaj. Dyskusja na innych forach wymaga odpowiedniego przygotowania zawodowego.
Regulamin forum
Jeżeli nie jesteś elektrykiem zadaj pytanie tutaj. Dyskusja na innych forach wymaga odpowiedniego przygotowania zawodowego. Zalecenie aby wezwać Elektryka z uprawnieniami zawsze wynika z troski o Twoje bezpieczeństwo. Jeżeli nie rozumiesz tego co robisz - nie ryzykuj życia!
`kondzio.bik
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany

Szyna PE i N w złączu pomiarowym ZK1e-1P

Post autor: `kondzio.bik » pn gru 11, 2017 16:58

Jestem elektrykiem ale mam problem z poziomu piaskownicy, dlatego piszę tutaj, akurat rzadko zajmuje się kwestiami przyłączy, ale jakoś mi się trafiło.
Mam złącze ZK1e-1P od Incobexu i patrze do środka a tam osobno szyna PE i szyna N
Od szyny N idzie linka 16 na licznik i od licznika linka 16 na zacisk PEN obok którego jest ogranicznik mocy. Pod ogranicznik mocy i zacisk PEN podpięty WLZ i idzie do rozdzielnicy głównej (5x16cu).
I teraz mam problem jak to podpiąć od strony zasilania(4x35alu). Fazy nie są problemem idą na RBK, ale co z przewodem PEN i bednarką uziemiającą.

Z tego co mnie nauczyli kiedyś tam to:
1. Połączyłbym obie szyny razem lub przepiął linkę z szyny N na PE
2. PEN z zasilania przymocował do szyny PE
3. Bednarkę z uziomu podłączył do szyny PE