wspólny przewód neutralny

Jeżeli nie jesteś elektrykiem zadaj pytanie tutaj. Dyskusja na innych forach wymaga odpowiedniego przygotowania zawodowego.
Regulamin forum
Jeżeli nie jesteś elektrykiem zadaj pytanie tutaj. Dyskusja na innych forach wymaga odpowiedniego przygotowania zawodowego. Zalecenie aby wezwać Elektryka z uprawnieniami zawsze wynika z troski o Twoje bezpieczeństwo. Jeżeli nie rozumiesz tego co robisz - nie ryzykuj życia!
kasara59
Czytelnik
Czytelnik

Post autor: kasara59 » pn lip 29, 2019 13:46

Dzień Dobry,

chciałbym się spytać, czy istnieją jakieś przeciwwskazania natury prawnej lub technicznej do poprowadzenia YDYp 5x2,5 zamiast 3 x YDYp 3x2,5 do trzech gniazdek znajdujących się obok siebie, które za pomocą automatyki będą włączane\wyłączane programowo.
Według mojej wiedzy (nie jestem elektrykiem), to chyba nie powinno się nic stać jeśli wszystkie 3 przewody fazowe będą zasilane z jednej fazy.
Chodzi mi przede wszystkim o awarię polegającą na przerwaniu ciągłości przewodu neutralnego, gdzie zostaną zmostkowane gniazdka.
Czy dobrze myślę, że w przypadku zasilenia poszczególnych żył z różnych faz, wtedy będę miał napięcie międzyfazowe zamiast 230V i dojdzie do uszkodzenia podłączonych urządzeń?

Zaznaczam, że instalację bedzie wykonywała osoba z odpowiednimi uprawnieniami, ale do tego jeszcze dużo czasu, a chciałbym teraz oszacować zapotrzebowanie na przewody.

Dodałem rysunek poglądowy o co mi chodzi, czyli jeśli dobrze rozumiem to przy zasileniu różnymi fazami, będę mieć 400V w gniazdku, natomiast jeśli wszystkie 3 zyły będą zasilane z tej samej fazy, to będę miał 230V bez przesunięcia, w obu "dziurach" gniazdka, więc w efekcie 0V?
Załączniki
rysunek prad.jpg
rysunek prad.jpg (37.95 KiB) Przejrzano 212 razy

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

Awatar użytkownika
dawidgta
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany

Post autor: dawidgta » wt lip 30, 2019 16:08