Automatyk a pozwolenia na prace przy urządzeniach elektr.

Regulacje prawne w odróżnieniu od wiedzy technicznej nie zawsze są logiczne. Dyskusja wątpliwości pozwala na poprawną ich interpretację.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
Seba1977
Rozmówca
Rozmówca

Automatyk a pozwolenia na prace przy urządzeniach elektr.

Post autor: Seba1977 » czw gru 19, 2013 13:14

Dzień dobry,

pracuję obecnie jako automatyk i nie jestem pewny w jakich sytuacjach wymagane jest w mojej pracy polecenie na pracę. Mam na myśli co mówią formalne przepisy (inna sprawa co mówi rozsądek). Moje pytanie zilustruję konkretnymi przykładami:

1. moim zadaniem jest przykładowo diagnostyka stanu sterownika PLC w szafie, sprawdzenie stanu przekaźników, styków przy pomocy wskaźnika napięcia. Jest to typowa szafa PLC zasilana 230VAC. Czy w tym przypadku powinienem wymagać polecenia na pracę ?

2. przykład jak powyżej, z tym że muszę przeprowadzić diagnostykę stanów wejść/wyjść przemiennika/sof-startu, układów rozruchowych silników w rozdzielnicy NN 0,4kV. Czy w tym przypadku powinienem wymagać polecenia na pracę ?

3. pojawia się pytanie gdzie jest granica - polecenie wymagane/nie wymagane ? Czy zależy to od napięcia ? czy od zainstalowanej mocy ?

4. biorę udział w modernizacji istniejącej instalacji jako podwykonawca. Kto w tym przypadku wydaje polecenia i dopuszcza do prac ? osoba odpowiedzialna ze strony inwestora ?

5. biorę udział w rozbudowie (nowej) instalacji jako podwykonawca. Instalacja nie jest jeszcze oddana do ruchu. Kto w tym przypadku wydaje polecenia i dopuszcza do prac ? kierownik budowy ? inspektor nadzoru budowlanego ?

z góry dziękuję za pomoc :)

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

Simcode
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny