Badania po wymianie podzespołów, modernizacji urządzenia?

Regulacje prawne w odróżnieniu od wiedzy technicznej nie zawsze są logiczne. Dyskusja wątpliwości pozwala na poprawną ich interpretację.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
STANCA
Ekspert
Ekspert

Post autor: STANCA » czw paź 05, 2006 11:11

Witam

Wielu z nas wykonuje naprawy modernizacje maszyn, urządzeń. Wykonujemy rutynowe badania sprawdzenia czy urządzenie dalej jest w pełni bezpieczne. Wystawia się protokół dopuszczający i jest OK.

Zadał mi kolega kierownik dużego marketu pytanie o aktualną podstawę prawną i zakres takich badań. Wymieniają w jego firmie wiele elementów w maszynach i nikt nie kwapi się wystawieniem papierów.
On chce się podeprzeć PN i rozporządzeniami aktualnymi.

Do istniejącej instalacji wentylatora 14 kW dołożono falownik. Na odchodnym powiedzieli mu że nikt niczego nie żąda, co on chce. Często chłodniarze wymieniają kompresory itp, też nie dają papierów. Chce kolega ten stan zmienić, ale musi znać aktualne podstawy.

Zastanawiam się jak modernizacja w tym przypadku dołożenie falownika wpływa na ważność deklaracji zgodności i oznaczenia CE.

Często mamy tam taki zapis:

Niniejsza deklaracja zgodności WE traci ważność w przypadku dokonania jakichkolwiek zmian i modyfikacji w konstrukcji bez naszego udziału lub naszej zgody.

Proszę wszystkich o podzielenie się swoimi wiadomościami.

Niczego nie sugeruję by uzyskać inne dane jak mam.

STANCA
"Gdyby ludzie wiedzieli jak rzadko zostają zrozumieni woleli by milczeć"

J. W. von Goethe

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

BartekXXX
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: BartekXXX » czw paź 05, 2006 12:02

Witam,