Grupa urządzeń - co to takiego?

Regulacje prawne w odróżnieniu od wiedzy technicznej nie zawsze są logiczne. Dyskusja wątpliwości pozwala na poprawną ich interpretację.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pmoranski
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: pmoranski » pn mar 09, 2020 22:28

Koledzy Elektrycy
26 marca, wejdzie w życie nowe rozporządzenie Ministra energii w sprawie BHP przy urządzeniach energetycznych. W niniejszym Rozporządzeniu mowa jest m.in. o tym, iż pracodawca jest zobowiązany do opracowania Instrukcji eksploatacji urządzeń energetycznych bądź grupy urządzeń energetycznych, a także do opracowania Instrukcji bezpiecznej pracy przy tych urządzeniach.
Przeszukałem Ustawę Prawo energetyczne i nie znalazłem w niej pojęcia "grupa urządzeń".
Proszę o nakierowanie na odpowiedni przepis.

Pozdrawiam serdecznie

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Profesjonalny wskaźnik w super cenie

Awatar użytkownika
elmontjs
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Post autor: elmontjs » pn mar 09, 2020 22:51

Człowiek uczy się całe życie i ...

Simcode
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Post autor: Simcode » wt mar 10, 2020 18:21

elmontjs pisze:
pn mar 09, 2020 22:51
Będzie pomocne: https://bezel.com.pl/2018/08/01/zasady-eksploatacji/
Pozwolisz że nie zgodzę się z tobą.
Nazwa grupy w podawanym przez kolegę cytacie z bezel dotyczy silników o pewnej mocy jako jednej grupy . Czyli każdy rodzaj mocy silników klasyfikuje się do innej grupy.
W rozporządzeniu chodzi o grupy całych urządzeń nie tylko silników . Czyli można zrobić jedną instrukcje np. dla całej hali maszyn zamiast oddzielnie dla poszczególnej maszyny. A cytat brzmi tak.