Pomiary po wykonaniu instalacji

Regulacje prawne w odróżnieniu od wiedzy technicznej nie zawsze są logiczne. Dyskusja wątpliwości pozwala na poprawną ich interpretację.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
doktor
Rozmówca
Rozmówca

Pomiary po wykonaniu instalacji

Post autor: doktor » czw mar 18, 2010 2:17

Witam wszystkich.

Mam pytanie odnosnie pomiarow rezystancji izolacji po wykonaniu instalacji opisze krótko.
Po podpisaniu umowy z inwestorem wykonalem instalacje zgodnie z projektem, po wykonaniu roboty poszedłem do inwestora dogadac sie odnośnie pomiarów bo o nich nie było mowy w umowie inwestor stwierdził że wszystkie pomiary powinienem wykonac w cenie instalacji, rozbawiło mnie to wiec mu powiedziałem że niech weżmie sobie kogos kto wykona mu pomiary za darmo.
Kiedy przyszedłem po kase za instalacje inwestor pomniejszył mi te kase o sume za pomiary które zrobił mu pan x-iński.
Rozumiem że pomiary powinienem wykonac no ale chyba nie za darmo.
Czy jest to gdzieś określone.
Dla większości kolegów to pytanie pewnie okaże sie śmieszne, ale nie zaszkodzi zapytac, próbowałem przez wyszukiwarke ale nic nie znalazłem
Pozdrawiam Grzesiek

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

Awatar użytkownika
STANCA
Ekspert
Ekspert

Re: Pomiary po wykonaniu instalacji

Post autor: STANCA » czw mar 18, 2010 7:21

Witam
Ze mną też wygrał kiedyś elektryk. Klientowi przedstawił sumę ile to będzie jego kosztowało, TYLKO "zapomniał " powiedzieć o pomiarach, o zrobieniu wszędzie gniazd do TV i internetu, o alarmie nie wspomnę. O wszystkich brakach dowiedział się klient po czasie. Moja oferta była dwa razy większa.

Bogaty klient myslał swoje a elektryk swoje. Przedstawił klientowi lepszą jak się zdawało ofretę jak moja, która klienta kosztowała sporo.