Dobór rozłącznika izolacyjnego

Tytuł mówi wszystko za siebie. Prosimy jednak zachować umiar :)
ODPOWIEDZ
Dyziek
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: Dyziek » wt mar 09, 2021 22:19

Dzień dobry,
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym elektrykiem i z każdym dniem staram się poszerzać wiedzę i szukać odpowiedzi, ale niekiedy jest ciężko.
Przeszukałem dużo artykułów, książek (ale mało jest informacji albo nie ma ich w cale) i różnych stron, ale nie znalazłem odpowiedzi która by mnie satysfakcjonowała, a mianowicie chciałbym zapytać się na jakiej zasadzie dobieracie Państwo wartość rozłącznika izolacyjnego? Znalazłem różne odpowiedzi, ale bez uzasadnienia, typu "Jak masz wcześniejszy 100A, to daj teraz 100A albo większy". Moje pytanie brzmi, na jakiej podstawie dobieracie ilość amperów do danej instalacji? Rozumiem, że obciążenie, ale powiedzmy na klatce schodowej jest zastosowany rozłącznik izolacyjny 100 amperów, a jaki wziąć do mieszkania? Na co zwracać uwagę, co jest bardzo ważne przy wyborze?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Profesjonalny miernik instalacji elektrycznych

Awatar użytkownika
dawidgta
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany

Post autor: dawidgta » wt mar 09, 2021 22:33

Rozłącznik dobierasz do obciążenia instalacji. Najczęściej robi to projektant projektując instalacje do obiektu. Trzeba znać jaka moc zostanie przyłączona.

Simcode
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Post autor: Simcode » wt mar 09, 2021 23:31

dawidgta pisze:
wt mar 09, 2021 22:33
Rozłącznik dobierasz do obciążenia instalacji
Chyba żartujesz.

Awatar użytkownika
elmontjs
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Post autor: elmontjs » śr mar 10, 2021 8:56

Dyziek pisze:
wt mar 09, 2021 22:19
Na co zwracać uwagę, co jest bardzo ważne przy wyborze?
Kolego, tak na prędko znalezione w internecie :
https://www.budujesz.pl/wiadomosc/rozla ... pszy/7164/