Jak skutecznie zadbać o markę firmy elektrycznej?

Tytuł mówi wszystko za siebie. Prosimy jednak zachować umiar :)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cucaburra
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 1
Rejestracja: śr sty 13, 2021 19:04
Kontakt:

Jak skutecznie zadbać o markę firmy elektrycznej?

Post autor: cucaburra » śr sty 13, 2021 19:22

Na rynku obecnych jest mnóstwo firm elektrycznych, z których wiele działa lokalnie. Niestety w praktyce całkiem spory odsetek z nich w ogóle nie skupia się na kreowaniu swojej marki. Branding traktowany jest jako coś abstrakcyjnego, mimo że w rzeczywistości to obowiązkowy element potrzebny do tego, żeby firma w ogóle zaistniała w świadomości klientów.

Pomyśleliśmy, że podpowiemy nieco jak zadbać o markę swojej firmy elektrycznej na przykładzie jednego ze zrealizowanych projektów.


Obrazek

Ze znaczenia marki doskonale zdaje sobie sprawę firma Elcon+ z Wodzisławia Śląskiego, która od samego początku zdecydowała się w profesjonalny sposób zadbać o własny wizerunek. Dzięki tej świadomości i otwartości zyskała wyrazistą tożsamość wizualną oraz rzetelne wsparcie w podjęciu konkretnych działań przekładających się na budowanie rozpoznawalności.

Elcon+ jest przykładem na to, że dbanie o markę owocuje w każdej sytuacji - zarówno w zarządzaniu dużą korporacją, średnim przedsiębiorstwem, jak i w prowadzeniu lokalnej działalności gospodarczej.

Po co zajmować się brandingiem w branży elektrycznej?

Rozsądnie i konsekwentnie prowadzony branding zawsze przynosi wymierne korzyści, takie jak:
  • wzrost świadomości marki i docieranie do większej liczby potencjalnych klientów,
  • możliwość zmniejszenia wydatków na bieżącą promocję, wynikająca właśnie ze zbudowanej rozpoznawalności,
  • profesjonalny wizerunek,
  • większe zaufanie klientów, a co za tym idzie - lojalność i cenne polecenia,
  • lepsza pozycja konkurencyjna umożliwiająca rezygnację z walki o klienta opartej na niskich cenach,
  • możliwość dyktowania wyższych cen bez utraty klientów (ludzie wbrew pozorom bardzo chętnie płacą więcej za wyższą jakość).
Solidną i wiarygodną markę trzeba jednak odpowiednio zakomunikować. Jej tożsamość wizualna, podejmowane działania i obecność w różnych przestrzeniach musi wzbudzać zaufanie. Firmy, które są tego świadome zyskują ogromną przewagę, zwłaszcza firmy lokalne, które w ten sposób bardzo łatwo wybijają się ponad masę innych, bezimiennych i bezpłciowych konkurentów.

Jak zadbać o markę firmy elektrycznej?

Bazując na tych zasadach Elcon+ zainwestował w wyrazistą identyfikację wizualną i odpowiednio zoptymalizowaną stronę internetową. W ten sposób stał się zupełnie inny od lokalnych konkurentów z powiatów wodzisławskiego, rybnickiego czy raciborskiego.

Oczywiście marka firmy elektrycznej to nie tylko strona internetowa, czy system identyfikacji wizualnej. Tak samo jak opinie, aktywne relacje z klientami, czy fachowa wiedza pracowników i rzetelnie wykonywana praca, są jednymi z wielu elementów wpływających na pozytywne postrzeganie firmy. O to właśnie chodzi w brandingu - o świadome kreowanie i komunikowanie własnej marki, które warto wesprzeć profesjonalnymi rozwiązaniami.

Etapy budowania marki

1. ANALIZA
Aby działania brandingowe przyniosły konkretne rezultaty warto zacząć od solidnej analizy aktualnego stanu marki. Pomocna może okazać się lista 160 najczęściej wykorzystywanych punktów styku marki, którą za darmo można pobrać z tej strony.

2. OPRACOWANIE STRATEGII I KONCEPCJI MARKI
Po przeprowadzonej analizie należy zastanowić się jak chcemy, żeby nasza firma była postrzegana. Co jest dla nas ważne, jaką wartość dajemy klientom i dlaczego mieliby wybierać właśnie nas, a nie konkurentów. Na tym etapie trzeba sformułować strategię marki. Nie jest to w żadnym wypadku bezużyteczna papierologia, ale bardzo konkretne wytyczne, które mają być punktem odniesienia w codziennie podejmowanych czynnościach. Więcej o praktycznym wykorzystaniu strategii marki można przeczytać w artykule "Strategia marki".

3. BUDOWA TOŻSAMOŚCI MARKI
Dochodzimy wreszcie do etapu, w którym powinniśmy opracować cały system wizualny firmy. W identyfikacji wizualnej najważniejsze wcale nie są doskonałe efekty, bezbłędne wykonanie materiałów promocyjnych, czy błyskotliwe logo, ale spójność. To spójność wszystkich użytkowanych elementów w największym stopniu wpływa na zapamiętywalność marki wśród odbiorców. Przeciętną, ale spójną identyfikacją wizualną osiągnie się bez porównania więcej, niż rewelacyjnym logo oderwanym jednak od całej reszty corporate identity.

4. KONSEKWENCJA EKSPLOATACJI
Ostatni etap to pełne, szybkie i przede wszystkim konsekwentne wdrożenie wcześniej wypracowanych rozwiązań. Kiedy już przyjmiemy pewne założenia i schematy, musimy się ich trzymać. Oczywiście trzeba to robić z wyczuciem i właściwą elastycznością, jednak zawsze należy mieć na uwadze spójność marki.

Zadbaj o swoją markę
Branding to coś bardzo konkretnego i użytecznego w każdej aktywności zawodowej. Mając tego świadomość łatwiej jest wypracować skuteczną ścieżkę rozwoju firmy, która pozwoli wyprzedzić konkurencję. Ponadto w aktualnych czasach kryzysu, silna marka to jeden z najcenniejszych zasobów jaki może posiadać przedsiębiorstwo.

Więcej o projekcie Elcon+ można przeczytać na stronie agencji brandingowej Cucaburra. A jeśli chcecie zadbać o kondycję Waszych marek, zachęcamy do kontaktu z nami :)
Pomożemy wzmocnić, odświeżyć lub zbudować brand całkowicie od nowa.
Agencja brandingowa Cucaburra
Projektujemy i wzmacniamy marki.
Zapraszamy do współpracy!
cucaburra.pl



Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Profesjonalny wskaźnik w super cenie
 

ODPOWIEDZ