Ochrona przeciwprzepięciowa w nowych budynkach wielolokalowych.
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem. "Grupa Elektrycy"Forum Nie jestem elektrykiem
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocD ... 020750690
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. z p. zm.
Rozdział 8
Instalacja elektryczna
Par 183, w instalacjach należy stosować:
10) urządzenia ochrony przeciwprzepięciowej
Tyle mówi rozporządzenie wykonawcze do PRAWA BUDOWLANEGO.
Jak jest w życiu zapytam kolegów?
We Wrocławiu widziałem II stopień ochronników w rozdzielnicy mieszkaniowej ( fakt jakiejś taniej firmy). Podobno w Rzeszowie w rozdzielnicy mieszkaniowej nie znajdziesz ochronnika. Mam fotkę na ekranie.
W każdym przypadku obiekty zasilane kablem ziemią, potem po liczniku na dole zasilanie idzie na piętra.
Kto i na jakiej podstawie zwalnia projektanta z przepisu zawartego w PRAWIE BUDOWLANYM?
Co powie rzeczoznawca ubezpieczyciela przy większej szkodzie ?
STANCA
J. W. von Goethe

-
- Elektryk Aktywny
- Kontakt:
Inspektorzy niby wiedzieli że ma być zabezpieczenie przepięciowe ale nie reagowali gdy na 1 fazowych zasilaniach był ochronnik tylko na razie - na N nie było.
Pytanie.mariuszgim pisze: ↑ndz gru 23, 2018 19:57Ostatnio robiłem pomiary w mieszkaniach po wymianie instalacji elektrycznej.
Inspektorzy niby wiedzieli że ma być zabezpieczenie przepięciowe ale nie reagowali gdy na 1 fazowych zasilaniach był ochronnik tylko na razie - na N nie było.
Co napisałeś w uwagach protokołu pomiarowego do tego tematu?
STANCA
J. W. von Goethe
Warszawa, dnia 18 września 2015 r.
Poz. 1422
OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)
z dnia 17 lipca 2015 r.