Słupy żelbetowe, stalowe jako zwody odprowadzające

Instalacje odgromowe, przeciwprzepięciowe, uziomy, połączenia wyrównawcze
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem. "Grupa Elektrycy"Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
tomek64
Rozmówca
Rozmówca

Słupy żelbetowe, stalowe jako zwody odprowadzające

Post autor: tomek64 » pn gru 01, 2014 9:01

Witam,
Jakie jest zdanie forumowiczów na temat łączenia słupów (służących jako zwody odprowadzające) do instalacji wyrównawczej ułożonej w posadzce, połączenie wykonane np. 30cm od posadzki. Spotykam się z takim rozwiązaniem w wielu projektach.
Uważam, że nie powinno się wykonywać takich połączenia ze względu na to, że wszystkie połączenia pomiędzy przewodami odprowadzającymi a instalacją wyrównawczą powinno odbywać się w ziemi.
Instalacja uziemienia i wyrównawcza powinna być galwanicznie połączona ze sobą w wielu miejscach ale nie w miejscu odprowadzania prądu piorunowego.
Myślę, że powinno być tak, że wszystkie słupy nie wykorzystywane jako zwody łączymy do instalacji wyrównawczej, a resztę słupów(wykorzystywane jako zwody) bezpośrednio do uziemienia, następnie inst. uziemienia i wyrównawczą łączymy w wielu miejscach zdala od słupów wykorzystywanych jako zwody.
Jakie jest Wasze zdanie.

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

zwolmar
Rozmówca
Rozmówca

Re: Słupy żelbetowe, stalowe jako zwody odprowadzające

Post autor: zwolmar » śr gru 17, 2014 18:14

tomek64 pisze:Myślę, że powinno być tak, że wszystkie słupy nie wykorzystywane jako zwody łączymy do instalacji wyrównawczej, a resztę słupów(wykorzystywane jako zwody) bezpośrednio do uziemienia, następnie inst. uziemienia i wyrównawczą łączymy w wielu miejscach zdala od słupów wykorzystywanych jako zwody.