A co z Ia dla RCD

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
wojciech59
Rozmówca
Rozmówca

A co z Ia dla RCD

Post autor: wojciech59 » ndz kwie 16, 2017 13:22

Witam,
wyliczając prąd Ia dla wyłączników nadmiarowo-prądowych sprawa jest prosta
Ia= k x In ( przy B k=5, przy C k=10 ...)

Nie mogę znaleźć w necie informacji jaki jest współcz. k dla RCD typu RCCB (bez wyzwałacza nadprądowego).

Pozdr

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

Awatar użytkownika
Ramzes2
Rozmówca
Rozmówca

Re: A co z Ia dla RCD

Post autor: Ramzes2 » ndz kwie 16, 2017 14:20

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Chodzi Ci o "charakterystykę czasowo-prądową" prądu różnicowego w RCD, albo inaczej mówiąc, wykres stosunku prądu różnicowego do czasu wyłączenia?

Gdzieś mam na dysku takie wykresy, musiałbym poszukać...
Bardziej elektronik niż elektryk.
Z gazem, z prądem i z komarami nie ma żartów.
Moja pomoc jest czysto teoretyczna. Za Twoją ew. pracę odpowiadasz wyłącznie Ty.

JacekH07
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Post autor: JacekH07 » ndz kwie 16, 2017 14:39

wykres jest na tej stronie
http://www.bezel.com.pl/index.php/urzad ... znikow-rcd

Chyba że Koledze chodziło o coś innego. Mam pytanie: nie chodzi czasem o wartość prądu zadziałania RCD dla SWZ w układzie TT? Bo ją odczytuje się z wykresu. Dr Musiał pisze o tym w "Ochrona od porażeń w układach IT, TT, TN. Współdziałanie dwóch różnych układów w jednej instalacji"
Z głupcem nigdy nie dyskutuj bo najpierw zrówna Cię do swojego poziomu a potem pokona praktyką

wojciech59
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: wojciech59 » ndz kwie 16, 2017 15:03