Jak w praktyce zrobić pomiary ochronne dużej maszyny?

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
multimer
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: multimer » ndz maja 28, 2006 10:51

Jak w praktyce wykonuje się pomiary ochrony przeciwporażeniowej kiedy maszyna jest bardzo duża i na jej konstrukcji metalowej zainstalowane są setki urządzeń-silniki, pulpity sterownicze,kasety, AKP itp. Nie realne jest
"odstawienie" tych elementów od konstrukcji maszyny.

Po każdym remoncie trzeba wykonać pomiary , trwały one by dłużej iż sam remont.

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

rysiu71
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: rysiu71 » ndz maja 28, 2006 16:19

Witam Kolegów na forum.

Taki dylemat ma każdy pomiarowiec, czy wykonasz rzetelnie pomiary czy wykonasz tylko ich część - to należy do twojej decyzji.

Powinieneś wykonać całość ale czy Ci za to zapłacą to inna sprawa

Niekiedy przy rzetelnie wykonanych pomiarach mam wątpliwości czy skomplikowana maszyna po pomiarach będzie pracować ale takie są uroki pracy pomiarowca. Nie jest to łatwy chleb.

Pozdrawiam

Rysiu 71

multimer
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: multimer » ndz maja 28, 2006 19:38

Witam ponownie.
Dodając do porzedniego wątku jeszcze kilka pytań.
Jak wykonać pomiar pętli zwarcia dla silników prądu przemiennego zasilanych z falowników, silników prądu stałego zasilanych z układów tyrystorowych.Sprawdzenie ciągłości przwodów PE nie zawsze jest jednoznaczne kiedy wszytkie silniki itp. są podłączone przez kilometry
kabli i przewodów w centralnej sterowni i niemożliwe jest odszukanie
konkretnie kabla od tego silnika którego mierzymy.Ponadto w tej chwili kupujemy maszyny z całego świata, skąd brać charakterystyki zabezpieczeń.