"Nowe" metody pomiarów instalacji elektrycznej

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
BUPBS
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: BUPBS » pn gru 16, 2019 19:35

Witam!
W bloku mieszkalnym jednej ze spółdzielni mieszkaniowej w moim mieście firma przeprowadzała okresowe przeglądy instalacji elektrycznej. Spółdzielnia powołała się na przepisy prawa budowlanego. Na umówioną godzine przyszedł pan pomiarowiec w ręku trzymając miernik, kartkę papieru i długopis. Dokonał pomiaru miernikiem pętli zwarcia w dwóch gniazdch, w łazience i kuchni, kazał podpisać i sobie poszedł. Całość okresowego przeglądu w mieszkaniu trwała niespełna 2 minuty.
W zawodzie elektryka pracuję ...dziesiąt lat, sam przeprowadzałem pomiary, ale czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Może ktoś z Koleżanek i Kolegów pomoże mi to zjawisko zrozumieć? Może ja czegoś tu nie rozumiem?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym oraz autor nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z jego użycia. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podania przyczyny.

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Profesjonalny wskaźnik w super cenie

Awatar użytkownika
elmontjs
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Post autor: elmontjs » pn gru 16, 2019 21:59

W spółdzielni z pewnością jest inspektor nadzoru nad pracami pomiarowymi ... jemu kolega powinien zgłosić ten fakt i to najlepiej pisemnie (żeby nie został bez odzewu) bo takich "pomiarowców" trzeba w końcu wyeliminować z rynku. Nie dość że nie da się z nimi konkurować (bo robią za śmieszne pieniadze) , to w zasadzie partaczą robotę i stwarzają realne zagrożenie dla zdrowia i życia lokatorów.