Obrabiarki do drewna -pomiary co dwa lata

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
epo
Rozmówca
Rozmówca

Obrabiarki do drewna -pomiary co dwa lata

Post autor: epo » pt sty 20, 2017 21:11

Witam.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI z dnia 14 kwietnia 2000 r.w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy obsłudze obrabiarek do drewna.(Dz. U. z dnia 8 maja 2000 r.)
nakazuje pomiar ochrony p-porażeniowej co dwa lata maszyn do drewna.

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

Awatar użytkownika
STANCA
Ekspert
Ekspert

Re: Obrabiarki do drewna -pomiary co dwa lata

Post autor: STANCA » pt sty 20, 2017 22:31

Witam
Mało elektryków zna to rozporządzenie, ja kiedyś przed laty wskazywałem.
Niestety badania są konieczne nawet po przestawieniu maszyny w inny kąt.

Obrabiarki te często pracują w dużym zapyleniu i mogą być niebezpieczne.

Dodatkowo przypominam o starym rozporządzeniu mówiącym o dostosowaniu starych maszyn. Bywają stare maszyny, które po wejściu do UNII powinne być w 3 pierwszych latach dostosowane do obecnych wymagań lub złomowane. Często po dostosowaniu dochodzi oznaczenie CE na nowo, co się wiąże ze skomplikowaną procedurą.
Stolarze lubią te stare maszyny, bo są solidnie zrobione, no ale elektryka ma swoje wymagania.

więcej;
https://www.pip.gov.pl/pl/porady-prawne ... zenia.html..

STANCA
"Gdyby ludzie wiedzieli jak rzadko zostają zrozumieni woleli by milczeć"

J. W. von Goethe

epo
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: epo » wt sty 31, 2017 22:01

Kolejne pytanie podepnę tu- aby nie tworzyć nowych wątków.