Oświetlenie ewakuacyjne czy coś się zmieniło?

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
sq3hmn
Rozmówca
Rozmówca

Oświetlenie ewakuacyjne czy coś się zmieniło?

Post autor: sq3hmn » pn lut 24, 2014 9:40

Czy ja coś przegapiłem czy coś ostatnio nowego się pojawiło na temat oświetlenia ewakuacyjnego, a może są jakieś nowe projekty (norm, przepisów) które niedługo wejdą?

Z tego co ja wiem na dzień dzisiejszy to oświetlenie ewakuacyjne jest częścią ochrony przeciwpożarowej i czasookres badania to 1 rok.
Minimalne natężenie to 1 lux w środku pasa drogi ewakuacyjnej i 0,5 lux na krawędzi tego pasa.
Czas działania minimum 1h

Czy to są nadal obowiązujące dane?

W gronie kilku elektryków i inspektorów usłyszałem kilka różnych opinii (np 5 lux nap 2 lux, np 2h) i zwątpiłem. Może ja coś przegapiłem z nowości. A tym bardziej nie miałem żadnych materiałów którymi mógłbym się podeprzeć, bo notatki i komputer zostały daleko :(

Serdeczna prośba o pilne podparcie mojej wiedzy albo wskazanie źródeł nowości!

Marcin

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

lukaszpol26
Rozmówca
Rozmówca

Re: Oświetlenie ewakuacyjne czy coś się zmieniło?

Post autor: lukaszpol26 » pn lut 24, 2014 10:32

Czas działania 2 h
Wymaganie tak jak napisałeś 1 i 0,5 lux

Odwołanie PN-EN 50172

Awatar użytkownika
piotrp
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: piotrp » pn lut 24, 2014 21:04

A w jakim to pkt. normy jest te 2h ?
Pozdrawiam Piotrek

jann111
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: jann111 » wt lut 25, 2014 0:19

sq3hmn pisze:Czy ja coś przegapiłem czy coś ostatnio nowego się pojawiło na temat oświetlenia ewakuacyjnego, a może są jakieś nowe projekty (norm, przepisów) które niedługo wejdą?

Marcin