Podpis pod protokołem

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
janbrz
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Podpis pod protokołem

Post autor: janbrz » ndz mar 26, 2017 22:55

Temat wałkowany niby wielokrotnie.
Bardzo proste pytanie-ile osób musi podpisać protokół z pomiarów elektrycznych.
Bo znów miałem telefon że, muszą być dwa podpisy. (Były ale Inspektor nie przekartkował protokołu) a ja wychodzę na dyletanta co nie zna przepisów.

Strażak wymaga jednego podpisu, bo twierdzi że Go wyłącznie interesuje osoba odpowiedzialna za zakres robót opisany w protokole.
Kierownik robót też jednoosobowo poświadcza prawidłowe wykonanie robót.

Od dawna jestem przekonany że protokół ze sprawdzenia instalacji powinna podpisać jedna osoba która bierze za niego całkowitą odpowiedzialność.

A to ile osób i co badało i czy zgodnie czy niezgodnie z przepisami to jego problem i służb bhp.
Nie wiem skąd zakorzeniło się żądanie dwóch podpisów?
Nawet nie wiadomo który ważniejszy? Pierwszy od góry, czy ten na końcu.
Jak jeden ma E, a drugi D to za błędy będzie odpowiadał który?
Czy ten z D ma latać po obiekcie i sprawdzać czy ten z E się nie pomylił?
Czy ten z E będzie sprawdzał czy ten z D nie porobił literówek?
A jak się zdarza że z E jest sześciu, a ten z D tylko siedzi za biurkiem i pisze to wszyscy mają się podpisać?
A jak obaj mają i E i D? Co biedny sąd zrobi w razie nieszczęścia? Będzie odpowiedzialność zbiorowa?
Przecież ten z D, często zbiera tylko wyniki cząstkowe podpisane przez dwóch pomiarowców i ma ich kopię u siebie i na ich podstawie przygotowuje protokoły.

W 60364 jest tylko odesłanie do przepisów krajowych odnośnie kwalifikacji osób wykonywujących pomiary.
Przepisy BHP wymagają dwóch osób dla prac niebezpiecznych.