Pomiar impedancji petli zwarcia

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
Vio230
Rozmówca
Rozmówca

Pomiar impedancji petli zwarcia

Post autor: Vio230 » czw lip 03, 2014 20:37

Witam Panowie, pisze ponieważ mam pewien dylemat, chodzi o pomiary pętli zwarcia jakie wykonuje mój kolega w pracy, ja mu przy tym pomagam. Wykonujemy pomiary przy wciągarkach łańcuchowych.

Dla przykładu pokaże o co dokładnie mi chodzi:
Obrazek

Tylko jak wykonujemy pomiary w instalacji podłączonych jest kilka takich wciągarek tylko na jednym przewodzie zasilającym i jednym wyłączniku głównym. Pomiar wykonujemy na przewodzie zasilającym bezpośrednio przy wciągarce, mierzymy Z L-PE pomiędzy L1-PE, L2-PE, L3-PE. I tu nasuwają się wątpliwości:

-czy na wynik pomiaru ma wpływ to, ze wszystkie wciągarki są wpięte w obwód?
-czy na wynik pomiaru ma wpływ długość przewodu oraz przekrój?
-czy na wynik pomiaru ma wpływ jakie bezpieczniki są w układzie?

Pomiar wykonujemy miernikiem Profitest MTech,

Moze ktos wyjaśnić jak powinien wyglądać prawidłowy pomiar?

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

electrics
Rozmówca
Rozmówca

Re: Pomiar impedancji petli zwarcia

Post autor: electrics » czw lip 03, 2014 21:51

Mierzycie dobrze.
a) nie
b) tak
c) tak

Vio230
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: Vio230 » pt lip 04, 2014 20:23

Dzieki za odpowiedz
b) czy ma wpływ, chodzilo mi o przekroj. Do miernika nie wprowadzamy przekroju, wiec jak to jest wyznaczane ?

Aras
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: Aras » pt lip 04, 2014 22:53

Witam.

Przekrój i długość użytych przewodów, a także rodzaj zastosowanych zabezpieczeń ma wpływ na wartość impedancji pętli zwarcia.
Miernik mierzy jej rzeczywistą wartość z zależności Z=U/I, a nie oblicza z przekroju przewodu.