Pomiary z punktu widzenia opłacalności i zarobków
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
-
- Rozmówca
Pomiary z punktu widzenia opłacalności i zarobków
Nie będę ukrywał że na te forum trafiłem za względu na uprzejmość niektórych osób w dzieleniu się wiedzą co na innych forach jest rzadkością a nawet świętem narodowym tak więc:
Myślę nad zajęciem się pomiarami elektrycznymi stąd parę pytań :
1) Jak wygląda rynek jeżeli chodzi o ilość zleceń. Sprzęt trochę kosztuje tak więc martwię się o opłacalność inwestycji.
2) Cennik tzn od punktu czy od całości ? Jeżeli od punktu to ile ?
3) Czy pomiary muszą wykonywać dwie osoby czy jedna jeżeli ma wszystkie uprawnienia ? Czy druga osoba też musi mieć uprawnienia na pomiary czy wystarczy samo E.
4) Jak już wcześniej wspomniałem sprzęt i jego cena to jaki polecacie ?
Na razie to tylko przymiarka więc pytania bardziej ogólne ale od czegoś trzeba zacząć myśleć. No i uprawnienia które też są przede mną.
Jeżeli kogoś będzie zbierać na docinki to proszę sobie darować temat.
Re: Pomiaru z punktu widzenia opłacalności i zarobków
-
- Rozmówca
- elpapiotr
- Elektryk Aktywny
- Kontakt:
Dołożę swoje trzy grosze :
Ma kolega cennik już opracowany w stosownych KNR/KNSR, tak więc tutaj opracowanie ceny za konkretną usługę pomiarową leży w ... długopisie i/lub programie kosztorysowym, po uprzednim obmiarze. Oczywiście dodatkowym elementem otrzymania zlecenia może być przetarg, i może się okazać, że ten tańszy (co nie znaczy lepszy) wygra i wykona robotę.Michal123321 pisze:2) Cennik tzn od punktu czy od całości ? Jeżeli od punktu to ile ?
Paweł Piotr.
-
- Rozmówca
Myślę nad MPI 520 cena 5000-6000 zł. Jakiś tańszy odpowiednik czy nie ma sensu szukać tu oszczędności ?
- 15kVmaciej
- Elektryk Aktywny