Protokół prac elektrycznych

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał.Dziedzic
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany

Post autor: Michał.Dziedzic » wt wrz 22, 2020 11:42

Witam szanowane grono.
Nie wiem czy aby na pewno to ten dział, ale chyba bliżej mu tutaj niż do działu instalacji.

W teorii prosta szybka robota - wymiana rozdzielni na większą + dołożenie RCD i zabezpieczenia po kuchenkę. Sprawa prosta i oczywista, aczkolwiek inwestor poprosił mnie o dokument zatwierdzający, że dane prace zostały wykonane przez osobę z uprawnieniami.
Oczywiście takie uprawnienia posiadam, ale pytanie jest następujące:
Czy macie może jakiś wzór takiego dokumentu opisującego przeprowadzone prace z zatwierdzeniem/oględzinami ich? Czy może po takich pracach powinno się robić dodatkowo pomiary? Obiekt to mieszkanie w bloku, a w blokach robione są pomiary okresowo przez zarządce, więc nie wiem czy trzeba takie pomiary robić po takiej modyfikacji czy też nie.
Rozdzielenka malutka, bo jedynie 12-modulowa. Wiem, że przy modernizacji instalacji elektrycznej powinno się ją wykonywać zgodnie z obecnymi normami, ale jak to się ma to wymiany samej rozdzielni?

Jak wy byście to zrobili?

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Profesjonalny wskaźnik w super cenie

Awatar użytkownika
elmontjs
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Post autor: elmontjs » wt wrz 22, 2020 22:16

Po wykonanych przez kolegę pracach oczywiście obowiązkowo należy wykonać pomiary niezależnie od okresowych przeglądów należących do obowiązków zarządcy.