Sprawdzenie miernika rezystancji izolacji.

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
jacasquad
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: jacasquad » czw lut 06, 2020 10:06

Witam szanownych. Nurtuje mnie jedno pytanie, jak można sprawdzić miernik do pomiaru rezystancji izolacji czy jest sprawny i czy dobrze mierzy ? Czy jest jakiś patent na to ?!
Pozdrawiam
Paweł B.

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Profesjonalny wskaźnik w super cenie

Awatar użytkownika
dawidgta
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany

Post autor: dawidgta » czw lut 06, 2020 10:48

Najprostszy sposób to oddać miernik do wzorcowania tam stwierdza czy miernik nadaje się do użytku. Można by sprawdzić do takiego samego miernika po wzorcowaniu i porównać pomiary ale mimo to, żeby wykonywać pomiary sumiennie i legalnie miernik powinien mieć wzorcowanie. :)

Awatar użytkownika
warlock76
Jestem Elektrykiem
Jestem Elektrykiem

Post autor: warlock76 » czw lut 06, 2020 13:02

Nie ma takiego wymogu jak wzorcowanie a producenci tylko zalecają. Od kilku lat używam urządzenia Metrel, umożliwiającego sprawdzenie w zasadzie wszystkich parametrów przyrządów pomiarowych. Sam wystawiam kartę sprawdzenia miernika. Jeszcze się nie zdarzyło aby ktoś zakwestionował.
Pozdrawiam
Jarosław

Awatar użytkownika
dawidgta
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany

Post autor: dawidgta » czw lut 06, 2020 13:21

warlock76 pisze:
czw lut 06, 2020 13:02
Nie ma takiego wymogu jak wzorcowanie a producenci tylko zalecają.