Z protokołu pomiarowego

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
STANCA
Ekspert
Ekspert

Z protokołu pomiarowego

Post autor: STANCA » śr kwie 26, 2017 18:09

Zaproszono mnie na obiekt sporego biurowca, popatrzyłem na instalacje i protokoły. wykonałem sporo fotek, widać wiele błędów, a wykonawcy się nie przejmowali.

To już jest bezczelność, a nie brak wiedzy. Wykonawcy pomiarów liczyli, że nikt ich się nie doczepi, pytanie dlaczego liczyli na to że można pisać bzdury. Ktoś od nich ten protokół odebrał. Pytanie, nic nie widział i co mu oczy przysłoniło, czy nie był kumaty?

Tu kilka uwag z tego co dostrzegłem w protokole pomiarowym;

Uwagi i wnioski do protokołu pomiarów instalacji elektrycznej nr ......, w obiekcie BUDYNEK BIUROWY ..............

Pomiary nowej instalacji
Data wykonywania pomiarów 20. 06. 2014 r.
Data wykonania protokołu 25. 06. 2014

W wykazie aktualnych przepisów znajdujemy odwołanie;
Pomiary wykonano zgodnie z PN-IEC 60364-6-61, Przepisami Budowy Urządzeń Elektroenergetycznych. PBUE od wieków nie są aktualnymi przepisami dotyczącymi budowy nowych obiektów, a wymieniona norma w czasie wykonywania pomiarów była dawno nieaktualna.

Kolejno odwołano się do; Dz. U. 1994 nr 84 poz. 387 co nie powinno tu mieć miejsca bo:
Dz.U. 1994 nr 84 poz. 387
Rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 czerwca 1994 r. w sprawie wprowadzenia obowiązku stosowania niektórych Polskich Norm z zakresu budownictwa, gospodarki przestrzennej i komunalnej oraz geodezji i kartografii.

Status aktu prawnego: uchylony
Data wydania: 94-06-21
Data wejścia w życie: 94-08-08
Data obowiązywania: 94-08-08
Data uchylenia: 99-04-03