"Znikające" napięcie

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
Elspect
Rozmówca
Rozmówca
Kontakt:

"Znikające" napięcie

Post autor: Elspect » czw lut 22, 2018 18:23

Klient ma 3 fazy od linii napowietrznej do domku, licznik na słupie, kabel 5x6mm^21 około 15mb do rozdzielki w garażu.
Wyłączone wszystkie odbiorniki, świeci się tylko jarzeniówka w garażu. Podłączam analizator SONEL PQM 702, mam około 230V na każdej z faz.
Włączamy czajnik w kuchni i...
L1 - 148V / 8,5A
L2 - 285V / 1,2A
L3 - 230V / 0,0A (bez zmian)

W garażu mam FR-100A, za nim 3 fazowy RCD a dalej bezpieczniki jedno fazowe i na jednym z nich podpięte gniazda w kuchni. Obojętnie jakie obciążenie włączę w kuchni, płyta indukcyjna, czajnik, mikrofala czy piekarnik, efekt jest zawsze podobny.
Mierząc jednak zaraz za licznikiem na słupie, zabezpieczenie za-licznikowe 3x25A nie ma żadnej zmiany napięcia.
Co ciekawe jeszcze, kontrolki na tablicy - konkretnie ta od fazy L1 - gaśnie.
Gdy się wyłączy obciążenie, wszystko wraca do normy.

Co może być nie tak albo raczej, jak to zdiagnozować i co jeszcze oraz jakimi metodami posprawdzać?
Czy ktoś ci powiedział, że się nie da?
Napisz do mnie, zadzwoń, ode mnie tego nie usłyszysz po nie ma rzeczy nie możliwych, są tylko trudne do zrobienia bądź ekonomicznie nie uzasadnione.

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

wojciech59
Rozmówca
Rozmówca

Re: "Znikające" napięcie

Post autor: wojciech59 » czw lut 22, 2018 20:30

Witam,
czy to co Kolega robi jest związane z dopuszczeniem do eksploatacji instalacji el. w nowym domu , czy interwencja po jakiejś awarii ?
Pozdr
WP

Elspect
Rozmówca
Rozmówca
Kontakt:

Post autor: Elspect » czw lut 22, 2018 20:48

Awaria, tym się objawia.