Znaleziono 43 wyniki

autor: fliziarz
czw maja 14, 2020 7:20
Forum: Nie jestem elektrykiem, proszę o poradę
Temat: Gdzie rozłącznik główny
Odpowiedzi: 14
Odsłony: 298

Gdzie rozłącznik główny

fliziarz pisze: śr maja 13, 2020 11:45 wtedy należałoby rozważyć jeden rozłącznik (rozłącznik główny) za licznikiem (a najlepiej przed) Nie żartuj Kolego, przed licznikiem niczego nie możesz montować i nie wprowadzaj autora w błąd. Niestety tysiące elektryków o tym nie wie i w budynkach wielorodzin...
śr maja 13, 2020 12:45
Temat: Gdzie rozłącznik główny
Odpowiedzi: 14
Odsłony: 298

Gdzie rozłącznik główny

W większości układów pomiarowych jest tak iż przed licznikiem jest zabezpieczenie ( a często również za), nie wiem po co to dodatkowe zabezpieczenie między licznikiem (układem pomiarowym) a rozdzielnicą bezpiecznikową (zwłaszcza w kontekście selektywności zabezpieczeń). Ja rozłącznik izolacyjny umie...
pt maja 08, 2020 14:14
Forum: Pomiary elektryczne
Temat: Korekta SWZ dla obwodów o małej impedancji.
Odpowiedzi: 10
Odsłony: 644

Korekta SWZ dla obwodów o małej impedancji.

Jak dla mnie jest to przerost formy nad treścią. Choć dobrze iż kolega się nad tym zastanawia. Dla dużych przekroi stała czasowa nagrzewania kabla jest duża. W ciągi 5 sekund jego temperatura nie wzrośnie tak bardzo, tym bardziej iż dla dużych wkładek przy t=5s stała k jest równa około 3 więc prądy ...
pt kwie 24, 2020 8:24
Temat: Modernizacja sieci w bloku zmiana zTN-C na TN-C-S
Odpowiedzi: 6
Odsłony: 464

Modernizacja sieci w bloku zmiana zTN-C na TN-C-S

Ale jakiej rady oczekujesz?. Z Twojego opisu wynika iż modernizacja została źle wykonana co już sam wiesz. Po modernizacji powinny być szyny L1-L3, N i PEN. Ci co mają instalacje TN-C podpinają się pod L i PEN a ci co mają TN-S pod L, N i PEN. W sytuacji jak opsiujesz iż jest PEN i PE mamy bałagan b...
wt kwie 21, 2020 11:13
Temat: Uziom fundamentowy - mikropale
Odpowiedzi: 7
Odsłony: 267

Uziom fundamentowy - mikropale