Znaleziono 34 wyniki

autor: fliziarz
śr mar 25, 2020 9:14
Forum: Normy, przepisy, prawo
Temat: Jakie uprawnienia do kładzenia instalacji w 2020r.
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 631

Jakie uprawnienia do kładzenia instalacji w 2020r.

Nie demonizujmy, jeśli ktoś jest rozgarnięty i ma chęć do nauki i pracy to nie musi kończyć szkół elektrycznych aby wykonywać instalacje elektryczne w domkach. W zasadzie cała teoretyczna wiedza jest w 1-2 książkach. Jeśli ktoś miał szczęście i trafił na dobrego szefa to po 2-3 latach może dać sobie...
śr mar 11, 2020 22:57
Forum: Nie jestem elektrykiem, proszę o poradę
Temat: Odbiór instalacji
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 113

Odbiór instalacji

A kto niby to ma odbierać?. Jak klient zadowolony to brać pieniądze i tyle. Jak miałeś w zakresie pomiary to trzeba zrobić a jak nie nikt od ciebie ich nie wymaga. Ja jestem starej daty i robię dokumentacje powykonawczą żeby było wiadomo co i jak jest połączone oraz protokoły żeby spać spokojnie że ...
pn lut 17, 2020 9:37
Temat: Instrukcja eksploatacji budynku - jaka podstawa prawna?
Odpowiedzi: 30
Odsłony: 20567

Instrukcja eksploatacji budynku - jaka podstawa prawna?

Witam A ja widziałem takie instrukcje a nawet je pisałem (fakt że dla dużych obiektów). Wraz z mieszkaniem dostałem Instrukcje Eksploatacji Mieszkania (4 str + załączniki) było tam nawet kilka zdań o instalacji elektrycznej. Instrukcje eksploatacji pisze najczęściej projektant albo wykonawca. Dla mi...
sob lut 15, 2020 0:32
Temat: Odstęp izolacyjny powierzchniowy między żyłami
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 198

Odstęp izolacyjny powierzchniowy między żyłami

Witam Jak rozumiem odstęp izolacyjny powierzchniow to odstęp po izolacji (ang. Creepage distance). Odstęp po izolacji jest to najkrótsza droga pomiędzy dwoma przewodnikami mierzona wzdłuż powierzchni izolacji . Zachowanie właściwych odstępów po izolacji chroni przed przejściem prądów pełzających jak...
śr lut 12, 2020 11:23
Forum: Urządzenia, maszyny, sieci i instalacje