Znaleziono 22 wyniki

autor: fliziarz
pt paź 18, 2019 10:56
Forum: Urządzenia, maszyny, sieci i instalacje
Temat: Przekrój przewodu w rozdzielnicy
Odpowiedzi: 4
Odsłony: 228

Przekrój przewodu w rozdzielnicy

Zawsze stosowałem zasadę, że połączenia wewnątrz rozdzielnicy zasilająco-sterującej są wykonywane o 1 stopień wyższym przekrojem przewodu, czyli w tym przypadku normalnie dałbym H07V-K 25mm2. Ale jeden z aparatów ma zaciski na przewód maks 16mm2, i to bez końcówki tulejkowej. Po pierwsze przewód za...
pt paź 18, 2019 10:39
Temat: Przewód odprowadzający w profilu okna
Odpowiedzi: 9
Odsłony: 386

Przewód odprowadzający w profilu okna

Skoro wykonawstwo to masz przechlapane. Po pierwsze jak podejrzewam jest na odgromówkę jakiś projekt zwróć się do projektanta instalacji o rozwiązanie bo to też jego problem. Jak w dobrej wierze zrobisz coś sam to weźmiesz cała odpowiedzialność na siebie a może tu być problem z dobrym rozwiązaniem. ...
czw paź 17, 2019 12:12
Forum: Nie jestem elektrykiem, proszę o poradę
Temat: Zastosowanie PKPM2-10/2/C/003-A - RCD/MCB, 10A, 30mA w Polsce
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 611

Zastosowanie PKPM2-10/2/C/003-A - RCD/MCB, 10A, 30mA w Polsce

Zwracam uwagę koledze, iż w pierwszy poście pisał w domu jednorodzinnym zasilanym linią kablową układ sieci TNC-S. Z tego zapisu wywnioskowałem iż w jednym budynku część instalacji jest w TN-C a część w TN-S i do takiej sytuacji odnosiła się moja wypowiedź. Tymczasem z kolegi ostatniego postu wynika...
czw paź 17, 2019 11:07
Temat: Przewód odprowadzający w profilu okna
Odsłony: 386

Przewód odprowadzający w profilu okna

Na jakim etapie jesteś. Projekt budowlany czy wykonawstwo?
pt wrz 13, 2019 17:53

Różnica w działaniu polega na tym iż aparat 1p+N najpierw załącza biegun N a potem P zaś przy wyłączeniu odwrotnie najpierw odłącza P zaś potem N. Zastosowanie aparatu 2p nie daje tej gwarancji stąd dla TN-S nie polecam tego aparatu, aczkolwiek nie ma zakazu jego stosowania. Z punktu widzenia bezpie...