Znaleziono 2163 wyniki

autor: elmontjs
śr gru 08, 2021 9:58
Forum: Nie jestem elektrykiem, proszę o poradę
Temat: Agregat o układzie TN-S a przyłączenia do sieci TT i TN-C
Odpowiedzi: 4
Odsłony: 105

Agregat o układzie TN-S a przyłączenia do sieci TT i TN-C

No cóż, mamy i takich "doktorków" i to w wysoko ceniących się publikacjach "Elektroinfo" :lol: (całość artykułu : https://www.elektro.info.pl/artykul/systemy-gwarantowanego-zasilania/149455,zasilanie-odbiornikow-wojskowych-zbudowanych-na-bazie-sieci-2-i-4-przewodowej-przez-zespoly-pradotworcze-nowej...
śr gru 08, 2021 1:39
Forum: Urządzenia, maszyny, sieci i instalacje
Temat: Sprawdzenie wątpliwego silnika elektrycznego
Odpowiedzi: 9
Odsłony: 573

Sprawdzenie wątpliwego silnika elektrycznego

Pomyśl , kupujesz termik 12 do 18 A a potrzebujesz 14 ,4 A jak to znajdziesz na skali. Pokrętła wyłączników silnikowych, czy przekaźników termicznych mają sporą niedokładność, owszem. Jednak uzwojenie silnika nie wymaga laboratoryjnego ustawienia pokrętła, żeby go chronić przed przeciążeniem (co na...
wt gru 07, 2021 16:51

Luna.Vulpo pisze:
pn gru 06, 2021 23:41
Dlaczego nie wystarczyłoby połączyć przewód PE i N razem do przewodu PEN?
...po prostu w instalacji elektrycznej nie wolno łączyć tych przewodów.
pn gru 06, 2021 23:02

termiki są kalibrowane w fabryce tak zwaną metodą zgrubną Nie znam procedury sprawdzania termików w fabryce, ale kupując takowy masz mieć gwarancję charakterystyki w całym zakresie nastawy, więc nie ma potrzeby go "najeżdżać", nie znam osobiście takiego bezpośredniego nakazu ...ale z pewnością czyn...
pn gru 06, 2021 20:22

Każdy termik przed zabudowaniem powinien przejść procedurę sprawdzenia jego parametrów . Czyli jeśli ma być na nim nastawiony prąd np. 12 A to specjalistycznymi urządzeniami wymusza się taki prąd na stanowisku prób. Chodzi o sprawdzenie charakterystyki I(t) zabezpieczenia termicznego, jednak koszt ...
pn gru 06, 2021 20:16