Znaleziono 1612 wyników

autor: elmontjs
pn paź 14, 2019 20:05
Forum: Pomiary elektryczne
Temat: Jak w praktyce zrobić pomiary ochronne dużej maszyny?
Odpowiedzi: 57
Odsłony: 36546

Jak w praktyce zrobić pomiary ochronne dużej maszyny?

Do maszyn stacjonarnych nie potrzebujesz drogiego sprzętu , zmierzysz wszystko zwykłym miernikiem do instalacji z wbudowanym pomiarem rezystancji izolacji o kilku zakresach napięcia probierczego (czasem potrzebne 50V). Jedyna inwestycja to przyrząd tzw PAT , ale i one nie są aż tak drogie w niższych...
pn paź 14, 2019 12:41
Forum: Nie jestem elektrykiem, proszę o poradę
Temat: Zaniki prądu co kilka dni
Odpowiedzi: 6
Odsłony: 394

Zaniki prądu co kilka dni

Problem w tym, że jak pytam elektryków z okolicy to od razu twierdzą, że nic nie sprawdzą jak nie wyrzuca różnicówki, Tyle, że różnicówka nie ma nic do zaników napięcia. Rozumiem, że nikt nie będzie siedział z miernikiem całą dobę , żeby wyłapać zanik napięcia - do tego są rejestratory parametrów s...
pt paź 11, 2019 20:58
Forum: Energoelektronika
Temat: Przekaźnik SSR
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 106

Przekaźnik SSR

przekaźnik półprzewodnikowy załącza się w chwili przejścia napięcia przez zero, a otwiera w chwili, gdy przez zero przechodzi prąd ... to robi jeden i drugi. Różnica jest gdzieś w budowie, zwykły SSR nie załączy kondensatora, jedynie obciążenie rezystancyjne i indukcyjne (sprawdziłem). Wiem, że tam...
pt paź 11, 2019 18:43
Forum: Energoelektronika
Temat: Przekaźnik SSR
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 106

Przekaźnik SSR

Czy któryś z kolegów potrafi odpowiedzieć czym różni się przekaźnik półprzewodnikowy do załączania kondensatora mocy (do kompensacji) od zwykłego przekaźnika SSR?
pn paź 07, 2019 22:03
Forum: Pomiary elektryczne
Temat: Fotowoltaika a ochrona przeciwporażeniowa
Odpowiedzi: 52
Odsłony: 3786

Fotowoltaika a ochrona przeciwporażeniowa