Znaleziono 194 wyniki

autor: dawidgta
śr lip 01, 2020 21:12
Forum: Ochrona odgromowa i przepięciowa
Temat: Ochrona odgromowa i przepięciowa paneli PV
Odpowiedzi: 14
Odsłony: 6036

Ochrona odgromowa i przepięciowa paneli PV

W instalacji PV nie mamy tylko ekwipotencjalizacji ale również SPD które wymaga by było 10 lub mniej omów.
wt cze 30, 2020 23:12
Forum: Nie jestem elektrykiem, proszę o poradę
Temat: Uziemienie - dlaczego zasilacz laptopa nie posiada bolca ochronnego
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 229

Uziemienie

Oczywiście że istnieją ograniczniki przepięć ale tutaj ochrona przeciwporażeniowa nie wpływa na przepięcia. Są urządzenia w pierwszej i drugiej klasie ochronności zazwyczaj ładowarki telefonów są w drugiej więc nie wymagająca bolca a PC lub laptopy już wymagają bolca ochronnego.
pn cze 29, 2020 17:14
Temat: Uziemienie - dlaczego zasilacz laptopa nie posiada bolca ochronnego
Odsłony: 229

Uziemienie

Witam kolegę jeśli wtyczka od ładowarki nie ma wejścia na bolec (bardzo dziwne) to zastosowanie przedłużacza nic tutaj nie wniesię. Jednym wyjściem jest wymiana zasilacza na taki który ma wejście na bolec ochronny.
Pozdrawiam
pn cze 22, 2020 15:30
Temat: Ochronnik przepięć - PE 2.5mm2
Odsłony: 234

Ochronnik przepięć - PE 2.5mm2

To jak najbardziej masz możliwość wykonać uziemienie jak to jest działka i zamontować ochronnik :)
ndz cze 21, 2020 0:14
Temat: Ochronnik przepięć - PE 2.5mm2
Odsłony: 234

Ochronnik przepięć

Można jeśli ochronnik zostanie połączony z główną szyną wyrównawczą przewodem minimum 16mm2.
sob cze 06, 2020 17:50
Temat: Przewód neutralny jak to naprawdę jest?
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 277

Przewód neutralny jak to naprawdę jest?

Cholera niestety nie rozwiało to moich wątpliwości. Bo nadal nurtuje mnie, że przecież skoro przewód neutralny czy PEN odprowadza prąd (wypływa z obwodu, który pracuje) to dlaczego on nie kopie? przecież łapiąc za niego to ja jestem najprostszą drogą do ziemi, zamykam obwód innymi słowy Dlaczego ła...