Znaleziono 109 wyników

autor: potus
czw kwie 15, 2021 21:17
Forum: Normy, przepisy, prawo
Temat: Proszę o wskazanie normy, jeżeli taka istnieje.
Odpowiedzi: 0
Odsłony: 379

Proszę o wskazanie normy, jeżeli taka istnieje.

Wydaje mi się, że kilka lat temu ktoś mi pokazywał albo gdzieś czytałem jaki najkrótszy odcinek kabla może być niezabezpieczony na początku tego kabla. Np WLZ (pion) np 5x25mm² w budynku i na piętrze, odpływy, poprzez listwę rozgałęźną, do zabezpieczeń przedlicznikowych np 5x10mm², jeden w prawo i d...
sob lis 03, 2018 21:53
Forum: Nie jestem elektrykiem, proszę o poradę
Temat: Zabezpieczenia przedlicznikowe
Odpowiedzi: 4
Odsłony: 1351

Zabezpieczenia przedlicznikowe

ZPL są wpisane do umowy (ich wartość w Amperach a co za tym idzie moc umowna). ZE może nałożyć karę za samowolne zwiększenie ZPL W Tauronie wszystkie nowe Warunki Techniczne wydawane są z ZPL topikowym. Inna sprawa że każą zakładać "ograniczniki mocy" za licznikiem zamiast FR.
pn mar 19, 2018 21:36
Temat: Elektryk prosi o poradę.
Odpowiedzi: 6
Odsłony: 1700

Re: Elektryk prosi o poradę.

Bo w tym wypadku świetnie widać że FR 100 A jest zabezpieczeniem przed pojawieniem się napięcia zwrotnego od strony instalacji odbiorczej. I pan monter może bezpiecznie wymienić licznik. A tak w ogóle to możesz coś doradzić ?
pn mar 19, 2018 21:17

Re: Elektryk prosi o poradę.

A dlaczego ? Bo napisałem z "zerem" w cudzysłowie zamiast "N" ?
pn mar 19, 2018 10:35

Elektryk prosi o poradę.

Załapałem się na opiekę elektryczną w biurowcu. Wiadomo jak to w biurowcu pomieszczenia przechodzą z rąk do rąk raz ktoś ma dwa pomieszczenia, za chwilę trzy, potem jedno. I elektrycy przełączają tak żeby wszystko "biło" na odpowiednie liczniki. W rozdzielni głównej są wszystkie liczniki i jest ich ...
ndz lut 19, 2017 10:00
Temat: Kabel JZ 500
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 842

Kabel JZ 500

Czy kabel JZ 500 można wykorzystać do zasilania pieca akumulacyjnego dynamicznego ?
pn sie 29, 2016 22:10