Oświetlenie LED 80m - co wybrać ? (sterownik, zasilacz)

Światło i oświetlenie
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
pumiak
Rozmówca
Rozmówca
Kontakt:

Oświetlenie LED 80m - co wybrać ? (sterownik, zasilacz)

Post autor: pumiak » śr mar 29, 2017 22:46

Witajcie !

Trafiłem tutaj, ponieważ mam pewien problem.
Nie wiem, czy dobrze rozumiem i potrzebuje się upewnić.
https://www.aliexpress.com/item/Tira-le ... 31456.html
Zamawiam taśmy ledowe, chodzi mi dokładnie o IP65 5050 RGB

Potrzebuję do tego dobrać zasilacz i sterownik kolorów.

Troszkę poczytałem, jednakże wole zapytać specjalistów.

1m tej taśmy to 14,4W (o ile dobrze widzę)

Moim zadaniem jest podkleić 2x po 40m pod zadaszenie.

Chciałem wybrać zasilacze 2x350W na jeden dach. Łącznie 4 sztuki.
http://www.gerled.com/pl/p/Zasilacz-mod ... V-350W/412
Tylko, czy to dobry pomysł ? Zasilacze nie będą bezpośrednio narażone na deszcz, jednakże przy kilkudniowych opadach (z racji jakieś wilgoci) może je chyba coś trafić. Byłyby zamontowane zwyczajnie pod daszkiem.
Wychodziłoby wtedy po 288W na jeden zasilacz co daje jeszcze 60W mocy zapasu. (Nieco ponad 20% nadmiaru mocy)

Nie wiem nic o wzmacniaczach - jedynie, że istnieją. Jak je stosować i do czego, niestety już nie kumam.

Do tego potrzebuje jakiś sterownik kolorów.
Dla przykładu:
Nr 1
http://allegro.pl/kontroler-sterownik-r ... 96206.html
Nr 2
https://sklep.soled.pl/sterownik-rgb-ir ... id-51.aspx

Celowo podaje różne źródła - ponieważ chciałbym, aby moderatorzy uznali to jako przykłady, nie jako reklamę.

Nr 1 to 18A 216W sterownik - tylko czy to oznacza, że 216/14,4 daje mi 15M kabla do podłączenia ? Czy to znaczy, że muszę zamówić na jeden daszek - trzy sterowniki ?

Czy raczej chodzi o dodatkowe obciążenie na zasilacz ?
W takim razie lepszy byłby sterownik nr 2 ?