Rozłączony łącznik instalacyjny a napięcie na żarówce.

Światło i oświetlenie
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
rafalkaplon
Rozmówca
Rozmówca

Rozłączony łącznik instalacyjny a napięcie na żarówce.

Post autor: rafalkaplon » pn maja 01, 2017 21:50

Witam,
Macie pomysł dlaczego napięcie na żarówce wynosi 15V pomimo rozłączenia łącznika instalacyjnego? Po załączeniu jest 230V. Jakiś majster doprowadził faze niebieskim przewodem... Reszta łączników również łączona jest na przewodach N/PE :lol: Do oprawy dochodzi przewód neutralny (sprawdzony) bez PE. Napięcie N-PE ~ 0V. Nie mam przy sobie nic prócz multimetru :???:

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

Awatar użytkownika
Ramzes2
Rozmówca
Rozmówca

Re: Rozłączony łącznik instalacyjny a napięcie na żarówce.

Post autor: Ramzes2 » pn maja 01, 2017 21:59

Żarówka "LED"?

Elektryków zatrudniasz z "pierwszej łapanki"?
Bardziej elektronik niż elektryk.
Z gazem, z prądem i z komarami nie ma żartów.
Moja pomoc jest czysto teoretyczna. Za Twoją ew. pracę odpowiadasz wyłącznie Ty.

rafalkaplon
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: rafalkaplon » pn maja 01, 2017 22:16

Nie, to nie LED'y. Zwykła żarówka. Wpadłem tylko sprawdzić do znajomego dlaczego tak szybko "padają" źródła światła w tym pomieszczeniu. Po rozłączeniu łącznika żarnik nie świeci.

Awatar użytkownika
Ramzes2
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: Ramzes2 » pn maja 01, 2017 22:53

Napięcie mierzyłeś bez żarówki?

Instalacja trójfazowa?
Moja pomoc jest czysto teoretyczna. Za Twoją ew. pracę odpowiadasz wyłącznie Ty.

rafalkaplon
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: rafalkaplon » pn maja 01, 2017 23:55

Ramzes2 pisze:Napięcie mierzyłeś bez żarówki?
Instalacja trójfazowa?
Tak, bez żarówki, trójfazowa

Awatar użytkownika
Ramzes2
Rozmówca
Rozmówca