Kiedy N a kiedy PEN

Projektowanie, budowa i eksploatacja urządzeń, maszyn, sieci i instalacji elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
piotr73
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Kiedy N a kiedy PEN

Post autor: piotr73 » śr kwie 03, 2019 18:02

Witam

Ma pytanie być może banalne , mimo to proszę o merytoryczną wypowiedź.
Otoż w trakcie zainstalowania nowego trafo Sn/nn w sieci , po stronie nn uziemiamy punkt neutralny tego trafo i wychodzimy dalej z siecią .
Otóż kto lub co decyduje że przewód wyprowadzony od trafo z punktu neutralnego to będzie przewód N albo PEN, na skutek czego mamy sieć TT albo TN.
Interesuje mnie gdzie w danej sieci mamy początek tego że będzie ona pracowała jako TT lub TN.

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

Awatar użytkownika
bezpiecznik123
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany

Kiedy N a kiedy PEN

Post autor: bezpiecznik123 » czw kwie 04, 2019 6:34

piotr73 pisze:
śr kwie 03, 2019 18:02
Interesuje mnie gdzie w danej sieci mamy początek tego że będzie ona pracowała jako TT lub TN.
Też się przyłączam do pytania.
Moim zdaniem sieć TT jest wygodna dla dostawcy gdyż nie musi zapewnić odpowiedniej "pętli zwarcia". Zatem tam gdzie jest mała moc transformatora i długie linie. Obecnie raczej pewnie to nie występuje i sieci TT to wczesne lata elektryfikacji rolnictwa.

a-w
Rozmówca
Rozmówca

Kiedy N a kiedy PEN

Post autor: a-w » czw kwie 04, 2019 10:04

piotr73 pisze:
Otóż kto lub co decyduje że przewód wyprowadzony od trafo z punktu neutralnego to będzie przewód N albo PEN, na skutek czego mamy sieć TT albo TN.