Kiedy rozłączać przewód N

Projektowanie, budowa i eksploatacja urządzeń, maszyn, sieci i instalacji elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
wodzu
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: wodzu » pt mar 11, 2005 23:23

Witam,
proszę o poradę praktyczną kiedy należy rozłączać przewód N, znam zalecenia norm ale one do mnie jakoś nie przemawiają :-)

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Profesjonalny miernik instalacji elektrycznych

Awatar użytkownika
EDI
Rozmówca
Rozmówca

kiedy rozłączać N

Post autor: EDI » sob mar 12, 2005 23:57

Wiotam!
wodzu pisze: kiedy należy rozłączać przewód N, znam zalecenia norm ale [...]

-To może Kolega (wodzu) przedstawi te w/w zalecenia, to dyskusja nabierze rumieńców
i będzie wiadomo o czym dyskutować.
-I tak np. w pralce automatycznej (w moim domu) przerywane jest L i N (przyciskiem) głównym wyłącznikiem (pralki). -To chyba wynika z normy, której wymagania to urządzenie powinno spełniać.
-Pozdrawiam!
Edward W. (EDI)

wodzu
Rozmówca
Rozmówca

kiedy rozłączać N

Post autor: wodzu » czw mar 17, 2005 21:55

Spieszę z uszczegółowieniem zagadnienia. Nie wiem jak wkleić cytat więc go przepiszę
DZ. U. nr 81 z dn. 8 października 1990
przy zastosowaniu zerowania:
1) w przewodzie neutralnym N oraz ochronno-neutralnym PEN nie wolno umieszczać bezpiecznika lub jednobiegunowego łącznika,
2)można rozłączać wielobiegunowym łącznikiem wraz z przewodem skrajnym:
a) w stacji zasilającej - przewód neutralny N lub ochronno-neutralny PEN łącznikiem głównym transformatora lub prądnicy, jeżeli przez to nie zostanie odłączone od sieci uziemienie robocze
b) w urządzeniach odbiorczych - przewód neutralny

koniec cytatu