Po podłodze w peszlach czy po ścianach?

Projektowanie, budowa i eksploatacja urządzeń, maszyn, sieci i instalacji elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Luna.Vulpo
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany

Post autor: Luna.Vulpo » śr cze 02, 2021 18:16

Przewody do gniazdek w klasycznej metodzie powinny iść górą od puszki do puszki i schodzić na dół do gniazdek. Drugi sposób to w peszlach po podłodze.
Jeszcze jest taki, że od gniazdka do gniazdka na poziomie gniazdek, gdzie puszka jest zintegrowana z gniazdkiem.

Chciałbym poprosić was o opinie na temat tych metod (klasyczna, podłogowa i zintegrowana) wady zalety z punktu widzenia wykonania jak i eksploatacji.

A może jeszcze są jakieś?

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Profesjonalny miernik instalacji elektrycznych

Awatar użytkownika
disaster
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Post autor: disaster » pt cze 25, 2021 3:48

Standardem jest montaż bezpuszkowy i bliżej nieokreślone trasy najkrótsze ;)
A tak na serio:
Puszki na górze - estetyka mocno cierpi (wieczek nie wolno zakrywać tynkiem, gipsem, etc.) schodzi dużo przewodów.
Przewody w podłodze, łączenia pod osprzętem - najsensowniej, pod warunkiem że się je położy blisko terminu wylewek. Jak murarz spartoli utwardzenie gruntu i podłoga siądzie to nie fajnie.

Przewody na wysokości gniazdek? W nowych instalacjach nie spotkałem, chyba że puszki w suchych tynkach, ale to zazwyczaj widuje się bliżej nieokreślone trasy najkrótsze :D

Awatar użytkownika
Luna.Vulpo
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany

Post autor: Luna.Vulpo » pt cze 25, 2021 17:02

disaster pisze:
pt cze 25, 2021 3:48