Prośba o ocene schematu + kilka pytań
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
Prośba o ocene schematu + kilka pytań
Bezpieczniki F1-F5 - gniazda wtyczkowe - pokoje, łazienka parter, kuchnia
Bezpieczniki F6-F9 - gniazda wtyczkowe - piwnica, łazienka piętro
Bezpieczniki F10-F13 - oświetlenie - piwnica, parter, pietro, zewnątrz
Bezpieczniki F14-F15 - gniazda trójfazowe
Bezpieczniki F16 -F22 - wydzielone obwody poklei: kuchenka, lodówka, mikrofala, zmywarka, suszarka do bielizny, pralka, piec elektryczny Schemat cz1 Schemat cz2
Moje pytanie brzmi czy w ten sposób mogą być podzielone dane obwody pod wyłączniki różnicowo-prądowe?
Czy mam zastosować jeszcze jeden wyłącznik rożnicowo-prądowy główny (selektywny?) na samym początku?
Gdzie najlepiej umieścić rozłącznik izolacyjny LTS160... w rozdzielnicy czy w złączu kablowo-pomiarowym? - odległość złącza od budynku około 15 m.
Re: Prośba o ocene schematu + kilka pytań
Kolega doprecyzuje o które obwody chodzi?tomcioxv pisze:Moje pytanie brzmi czy w ten sposób mogą być podzielone dane obwody pod wyłączniki różnicowo-prądowe?
SPBT12-280/4 - ogranicznik przepięć klasy B+C - instalowany w rozdzielnicy firmy Eaton (Moller)
Przewód 5X35mm2- ponieważ z ustalenia mocy zapotrzebowanej wyszło 50 kW i ten kabel spełnia wszelkie wymagania obciążalności prądowej i zabezpieczeń.
Chodzi mi ogólnie czy taki podział może być wykonany? Czy zastosować mniej różnicówek? Więcej? I co z tą różnicówką "główną" instalować? nie instalować?
To wiemy ,ale jak kolega połączy to z instalacją co z dobezpieczeniem .tomcioxv pisze:SPBT12-280/4 - ogranicznik przepięć klasy B+C - instalowany w rozdzielnicy firmy Eaton (Moller)
Oczywiście że w domu ,czy do złącza będzie kolega miał dostęp?tomcioxv pisze:Gdzie najlepiej umieścić rozłącznik izolacyjny LTS160...