Prośba o ocene schematu + kilka pytań

Projektowanie, budowa i eksploatacja urządzeń, maszyn, sieci i instalacji elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
tomcioxv
Rozmówca
Rozmówca

Prośba o ocene schematu + kilka pytań

Post autor: tomcioxv » sob lis 23, 2013 23:38

Witam, projektuje przykładową instalacje w domu jednorodzinnym. Chciałbym prosić szanownych kolegów o ocenę schematu elektrycznego rozdzielnicy którą zaprojektowałem.

Bezpieczniki F1-F5 - gniazda wtyczkowe - pokoje, łazienka parter, kuchnia
Bezpieczniki F6-F9 - gniazda wtyczkowe - piwnica, łazienka piętro
Bezpieczniki F10-F13 - oświetlenie - piwnica, parter, pietro, zewnątrz
Bezpieczniki F14-F15 - gniazda trójfazowe
Bezpieczniki F16 -F22 - wydzielone obwody poklei: kuchenka, lodówka, mikrofala, zmywarka, suszarka do bielizny, pralka, piec elektryczny
QWE.pdf
Schemat rozdzielnicy 1
(110.66 KiB) Pobrany 623 razy
Schemat cz1
QWE1.pdf
Schemat rozdzielnicy 2
(105.48 KiB) Pobrany 423 razy
Schemat cz2
Moje pytanie brzmi czy w ten sposób mogą być podzielone dane obwody pod wyłączniki różnicowo-prądowe?
Czy mam zastosować jeszcze jeden wyłącznik rożnicowo-prądowy główny (selektywny?) na samym początku?
Gdzie najlepiej umieścić rozłącznik izolacyjny LTS160... w rozdzielnicy czy w złączu kablowo-pomiarowym? - odległość złącza od budynku około 15 m.

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Solidne mierniki w najlepszej cenie

Simcode
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Re: Prośba o ocene schematu + kilka pytań

Post autor: Simcode » ndz lis 24, 2013 11:39

Ja dopytam co to jest za przewód dodatkowy(przy eskach) w obwodach F14/15 i F 10-13 bo jak on jest ważny co domniemywam to go opisze kolega. Nic kolega nie pisze o SPB i czemu kabel 5x35mm2 .