Przekrój przewodu w rozdzielnicy
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
Przewód wychodzący z rozdzielnicy został dobrany YKYżo 4x16mm2.
Zawsze stosowałem zasadę, że połączenia wewnątrz rozdzielnicy zasilająco-sterującej są wykonywane o 1 stopień wyższym przekrojem przewodu, czyli w tym przypadku normalnie dałbym H07V-K 25mm2. Ale jeden z aparatów ma zaciski na przewód maks 16mm2, i to bez końcówki tulejkowej.
Obciążalność dla przewodów H07V-K 16mm2 przy ułożeniu w rurze na ścianie wynosi 68A, nie spełnia mi to warunku wyłączenia dla gG 63A, czyli tak licząc konieczne jest użycie 25mm2.
Ale jeśli przyjąć ułożenie w powietrzu, mamy wystarczającą obciążalność już dla przekroju 10mm2. W takim przypadku 16mm2 jest w zupełności wystarczające a nawet ma spory zapas (obciążalność aż 98A).
Czy przyjęcie dla przewodów w rozdzielnicy obciążalności dla ułożenia w powietrzu jest dopuszczalne?
Znajdź przepis który to sankcjonuje.
Ale temat jest o ;
w rozdzielnicy
Co ma ułożenie w rurze na ścianie do ułożenia w rozdzielnicy.
Ad 2. nie mam w tabeli podanych obciążalności przy instalacji wewnątrz rozdzielnicy, więc staram się coś dopasować
Po pierwsze przewód zasilający dla aparatu w rozdzielnicy dobieramy na podstawie jego prądu znamionowego. Czyli jak mamy rozłącznik bezpiecznikowy o In =63A to nawet jak mamy wkładkę 16 A i przewód YDY 5x2,5 to zasilamy go przewodem dla I=63A.Zawsze stosowałem zasadę, że połączenia wewnątrz rozdzielnicy zasilająco-sterującej są wykonywane o 1 stopień wyższym przekrojem przewodu, czyli w tym przypadku normalnie dałbym H07V-K 25mm2. Ale jeden z aparatów ma zaciski na przewód maks 16mm2, i to bez końcówki tulejkowej.
Przewód 16mm2 będzie na pewno dobry, powiem więcej większość prefabrykatorów daje dla In=63A przewód 10mm2
Zasada zasadą ale myślenia nie można odłączać.